Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Soulmaster
#62674
Ik kan het hier nu thuis ook merken, de gehele dag zon en het werkt als de spreekwoordelijke tiet. Vermoed dus dat het probleem in zijn geheel bij de zonnecel/batterij van de windmeter ligt.

We testen verder.
Door nolversteeg
#62689
TSJA, Ik was al een heel verhaal aan het typen, maar heb dit gewist.
Geen verhaal en informatie is misschien ook wel voldoende.
Groetjes Nol
Door JPC
#62693
Ik heb zelf een Nexus vanaf 2008. In de windmeter zit een zonnecel met een accu. Ook zitten er gewone batterijen in. Als je die er niet instopt (of het lipje vergeet te trekken als je hem nieuw krijgt) dan loopt hij alleen op de accu. Dat kan in ons land waar er toch wel af en toe bewolking is te weinig zijn om de accu vol genoeg te krijgen voor dag en nacht gebruik. Aangezien het geheel pas nieuw was, kan de batterij toch niet al leeg zijn?
Maar het probleem is waarschijnlijk opgelost door over te schakelen op een Davis?
Door Soulmaster
#62694
De TFA draait nog steeds en het probleem lijkt opgelost. De antenne is vervangen voor een buitenantenne van 29.5cm lang. Sinds deze ( sinds gisterochtend ) is aangesloten is er geen uitval meer van de sensoren.

Ding werkt gewoon prima nu. Dus de tip van 1 van de reageerders hier was de oplossing.
Door Soulmaster
#62758
Hij draait nu 5 dagen en in al die 5 dagen geen seconde een mispeer gehad. De oplossing van de antenne te vervangen is dus een hele goede zet geweest. En heeft mij heel veel geld bespaard. Jammer dat TFA dit niet ondervind en zelf met een oplossing komt.
Door Toulon7559
#63794
Soulmaster's invulling is mooi 'professioneel'.

Hanszzz bedoelde in http://www.hetweeractueel.nl/forum/tfa-nexus-mebus-irox-honeywell-weerstations/60142-tfa-nexus-is-afval-geworden#60153 met zijn 31cm-antenne mogelijk zoiets als waar ik zelf de ontvangst van de console mee verbeterde; zie het plaatje hieronder.
Goedkoopste uitvoering = stukje installatiedraad met 'krulletje' om inductief over de antenne van de console aan te sluiten.
Verbetert de ontvangst al aanmerkelijk: (oud) trucje geleerd in de tijd van middengolf-ontvangers e.d.
Kost nagenoeg niets, dus baat het experiment niet, het schaadt ook niet ......

Alleen even uitkijken dat er niet te dichtbij een zender staat op dezelfde frequentie, want dan krijg je soms op ongeregelde tijden oversturing.
Heb ik proefondervindelijk gemerkt met de RFXCom van mijn Domotica-computer, die dus nu iets verder weg is geplaatst.
Bijlagen
IMG_20141227_00411__Small_.jpg
IMG_20141227_00411__Small_.jpg (25.18 KiB) 5560 keer bekeken