Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Toulon7559
#63463
Gebruikte tot begin deze week een E3Box als home-server, met WsWin als meteo-software voor bewerking van de Nexus-output voor voeding van HWA, Wunderground en mijn eigen website www.toulon4support.nl/PV_Meteo.html
Het was niet mijn bedoeling, maar omdat die home-server er mee ophield, moest ik snel een oplossing vinden voor continuering van de uploads naar Wunderground.
Naast de home-server draait hier Domoticz@Raspberry, en die Domoticz luistert via zijn RFXCom draadloos mee naar de Nexus-sensoren.
Als (nood?)-oplossing verzorgt nu een zgn. lua-script vanuit Domoticz de periodieke upload naar Wunderground. Even zonder luchtdruk, want die waarde wordt in de Nexus-console bepaalt, en die is niet draadloos te beluisteren.
Met Nexus-USB-interfacing aan de Raspberry zou ik wel een volledige dataset krijgen, maar dat doe ik toch niet, want met Domoticz zie ik nog geen oplossing voor passende upload naar HWA.
Of heeft iemand een lua-sript dat wel HWA kan voeden?
Door Toulon7559
#63465
Het is even behelpen tot de harde schijf er is waarmee ik de E3Box weer op gang krijg, maar deze oplossing werkt wel (voor beperkte voeding van Wunderground).
Door Toulon7559
#63502
Mijn E3Box-server draait weer met WsWin.
Nog met met wat horten & stoten vanwege instellen van de software.

Om het geheel in de richting van Wunderground wat robuuster te maken geprobeerd om Domoticz en WsWin met verschillende upload-frequenties parallel te laten voeden naar Wunderground, onder motto "kunnen ze elkaar aanvullen".
Maar dat blijkt niet te werken: de hoger-frequente upload van Domoticz (b)lijkt in Wunderground de laagfrequente upload van WsWin te blokkeren.
Zit dus niet anders op dan dat ik probeer WsWin in te stellen op een korter uploadinterval dan 1/uur.
En upload via Domoticz alleen achter de hand houden voor het geval de E3Box weer zou staken.
Door Toulon7559
#63545
Mijn WsWin nu ingesteld op automatische upload naar Wunderground voor 10 keer per uur. Werkt goed.
Toch verder kijken naar toepassing van Domoticz cq Raspberry voor meteo-uploads, want in principe kan het (als je de Nexus aan de Raspberry koppelt, en kijk maar naar de WUSen van Weerhuisje) en 1 server laten draaien is energie-zuiniger dan 2.
Vraagt wel een Raspberry/Domoticz-oplossing voor de HWA-upload:
;-) Domoticz-programmeur in het forum voor het (helpen) maken van een lua-script o.i.d.?
Door Toulon7559
#68592
Bij mij draaien nu 2 Raspberries met o.a. Domoticz voor Domotica-functies.
Binnen Domoticz heb ik de data van alle sensoren van mijn TFA_Nexus_PWS, van mijn WS7000_PWS, en van nog een aantal extra, zelfgebouwde meteo-sensoren.
Daaruit maak ik met die 2 Raspberries periodiek 2 verschillende uploads naar 2 Wunderground accounts, de ene gevoed met hoofdzakelijk TFA_Nexus-info, en de andere met hoofdzakelijk WS7000-info.
Het is jammer dat ik voor de info-upload naar HetWeerActueel toch nog extra een mini-PC moet laten draaien met WsWin+HWA-module.

Heeft iemand een werkende oplossing om vanuit Domoticz@Raspberry of met een Python-script voor het 'HWA-plaatje'
- direct de benodigde, periodieke info-file samen te stellen uit data beschikbaar in Domoticz, en
- daarna te uploaden naar een server voor periodiek ophalen richting HetWeerActueel?

Misschien een joint-effort om tot zo'n functionaliteit te komen?