Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Soulmaster
#67027
Ik ondervind een raar probleem met mijn TFA-Nexus. Sinds een paar weken verliest hij na 24 uur de verbinding met de USB en als ik hem er even uithaal en weer in doe is er weer een verbinding.

Ik heb gisteren eens een fabrieksreset gedaan (snooze + omhoogknop en zodra hij ging knipperen de set toets), maar dat blijkt niet te werken.

Zijn er meer die dit probleem ondervinden? Via google kom je ook niet echt verder..
Door Soulmaster
#68793
Iemand dit al werkend gekregen onder Windows 10 ?

Ik kreeg van de makers van de TFA Nexus het volgend antwoord op mijn vraag of zij een oplossing wisten zodat de nexus zijn verbinding blijft houden.

We can inform you that our software form the weather station (Nexus/Sinus/Meteotime Duo) will also work with windows 10. But with windows 10 we have an issue which we already have with windows 8.1 about Sinus/Nexus/Meteotime Duo software. Microsoft change the internal USB-regulation with windows 8.1 (much more rigorous energy-management) and therefore is no automatically connection with our Nexus/Sinus/Duo possible (windows 8.0 or windows 7 can work normal resp. automatically). So that’s the reason why you cannot download the memorized files from your weather station.

However, it is possible with windows 8.1 to arrange a manually connection and also use the station.
This also work with windows 10 because microsoft take over the usb-management from windows 8.1.
Therefore the following steps will be required:

Remove the usb-cable from the pc
Start the pc-software
Close the message-window “USB-Cable not connected!”
Now connect the station and the pc with usb-cable.
Then arrange a manually connection via “File” => “Read new data from device”
After some seconds the connection should be active.

We hope, we could helped you.
Should you have any further questions, we looking forward to hearing from you.


Mit freundlichen Grüßen / Best Regards

i. A. Artenor Stutz
Door Soulmaster
#68796
Even een update.. Ik heb de boel ingesteld zoals de mensen van TFA mailden en tot op heden nog geen enkele disconnectie van de USB gehad. Het lijkt of dit werkt.
Door JPC
#68808
Omdat je weinig controle hebt over de updates in Windows 10 vind ik het niet erg geschikt voor een PC die betrouwbaar 24/7 aan moet staan. De updates worden dus geïnstalleerd of je wilt of niet en er volgt ook heen herstart plaats als je niet bij bent. Dat gaat meestal wel goed, maar ik doe dat liever zelf.
Door hvd51
#68810
@jpc

Je kunt de update service uitzetten en dan 1 keer per maand de service gecontroleerd weer aanzetten en zelf een eventuele herstart doen van de pc. Heb je alle controle.

Harm
Door JPC
#68811
Windows 10 home zit geen “update uit” vinkje of iets wat daar op lijkt. Je moet dus buiten de normale wegen ingrijpen om dat voor elkaar te krijgen.
Door hvd51
#68812
@jpc,

Ik geef toe voor een "normale" pc gebruiker die niets met het starten of stoppen van service's in Windows 10 doet is het niet gebruikelijk om op die manier Windows Update uit en weer aan te zetten, maar het is wel de enige manier nu om de automatische update/hertstart in de hand te houden.

Harm

PS Ik hou me aanbevolen voor een update aan/uit vinkje.
Door Soulmaster
#68814
Weer even een update. Tot nu toe gaat het perfect, de USB verbinding blijft instant enkel na een reboot van de pc even weer de handeling die ik hierboven plaatste herhalen en dan werkt alles weer.

Voor nu ben ik een hele blijde Soulmaster.
Door Toulon7559
#68880
@Soulmaster

Ingegeven door een ervaring met mijn eigen Nexus-configuratie, zomaar een vraag:
hoe oud zijn de batterijen in je Nexus-Console?

Reden voor die opmerking:
vandaag werd ik door het Nexus-systeem weer eens verrast met wegvallen van sensor1 op de Console.
Batterijspanning van die sensor1 bleek laag (1,3V/batterij) en na plaatsen van verse kwam de zaak weer op gang. Kan gebeuren ..........
:angry: Om een paar uur later op de Console weer weg te vallen.
De 4 batterijen in de Console bleken ook aan vervanging toe, en na vervanging daarvan loopt nu alles weer netjes.

Misschien gechargeerd, maar blijkbaar is de netvoeding van de Nexus-Console geen vervanging van de batterij-voeding, maar alleen maar een overbruggingsmethode als de batterijen de geest geven cq vervangen worden (voor data-behoud, niet voor sensor-ontvangst) en voor de rest op z'n best een vertraging voor het leeglopen van de batterijen. Betekent dat je eens in zoveel maanden een vervanging moet doen voor goed functioneren van de Console.
Door Soulmaster
#68890
in de console zitten geen batterijen, staat 24/7 via de externe voeding. En tot op de dag van vandaag blijft hij prima werken. 1x dat de sensor van de windmeter weg was maar even op nieuw connecten en hij gaat weer als de spreekwoordelijke brandweer.