Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Toulon7559
#70690
WsWin@PC vind ik een prima programma.
Die software werkt in mijn opstelling samen met TFA_Nexus via de USB-interface van de Console en met WS7000 via 2 PC-Interfaces.
De TFA_Nexus_Console is bekend om zijn 'beperkte' ontvangstmogelijkheden.

Heeft iemand een bruikbaar alternatief gevonden waarbij ik WsWin@PC wel betrouwbaar kan voeden met Nexus-info via de USB-interface?
Door Toulon7559
#70697
Nog meer motivatie om naar alternatieven te kijken:
n.a.v. slechte Console-ontvangst gistermiddag nieuwe batterijen in de Nexus-windmeter gezet, maar vandaag toch weer slechte uitlezing via de Nexus-Console (nu door oversturing? ivm nieuwe batterijen en korte afstand?)
=> geen upload van Nexus_wind-info naar HetWeerActueel en naar AWEKAS [ToulonA], en als backup naar WUnderground OIOVERIJS70.
Gelukking laat Domoticz me niet in de steek, dus de andere registraties en uploads gaan wel continu goed door.

B) Moet meer haast gaan maken met uitwerken van een lua-script om direct vanuit Domoticz te kunnen uploaden naar HetWeerActueel.

Bij wisselen van de batterijen trouwens nog een vreemd verschijnsel: wind-temperatuur was even 330 graden, en dan krijg je een 'vreemde' daggrafiek met samengedrukte temperatuur-lijnen.
Door Toulon7559
#70813
Nieuwe batterijen in de Nexus-console
=> soms wegvallen van signaal van de windmeter (ook met nieuwe batterijen, en op korte afstand van <4m).
'Hulp-antenne' (zie plaatje) maar even losgekoppeld van de console-antenne:
aangezien alles nu wel werkt blijkbaar oversturing met nieuwe batterijen aan weerskanten.

B) Blijft behelpen en try&error met die Nexus-console ..........