Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Hans1960
#9690
Heb drie weken geleden een nieuw weerstation de TFA PRO model 2009 gekocht,weerstation werkt pervect,alleen zodra ik hem met de laptop verbindt via de USB kabel vervalt na soms 5 minuten tot een uur de gegevens van de windsensor,ik heb al gebeld en ze zeiden dat ik het station verder van de computer moet zetten,of de antenne iets anders richten.
Dit heb ik beide gedaan maar het wordt niet veel beter.
Wie herkend dit en weet een oplossing?

Gr:Hans.
Door SpeedyGJ
#9691
Ik heb dit station ook gekocht, idem het zelfde probleem. Zelfs een verlenging van dikke 5 meter van de pc af had geen nut, zelfs de PC aarden had geen nut. Ik heb naar een oplossing gekeken maar helaas niet gevonden. Na 2/3 weken heb ik em maar terug gebracht en ingeruild voor de Vantage Pro 2, tot de dag van vandaa geen spijt van gehad :)

Oplossingen ik weet het niet maar zoiets hoort gewoon te werken, ik kan je er verder niet bij helpen :(
Door Hans1960
#9696
Oke,bedankt voor jou reactie, ik weet ook niet meer wat ik er mee moet,
met een vantage heb je wel het neusje van de zalm ,maar het past
(nog) niet bij mijn budget.
ik wacht de reacties nog wel even af.
Gr:Hans.
Door jorissynaeve
#9698
Ik heb ook de TFA (niet pro) maar het probleem deed zich ook voor. Heb hem nu gedurende 3 jaar maar ben er niettemin toch tevreden over.
In het begin had ik veel problemen met de ontvangst door de usb-connectie. Na enkele maanden gebeurde dit in intervallen van enkele weken: enkele weken geen problemen, enkele weken wel problemen.
Nu het laatste jaar geen problemen meer mee gehad nochtans steeds verbonden met de usb.

Geen enkele werkende oplossing tot nu toe gevonden. Of wel, 1 oplossing: verplaatsen van je station tot je vast stelt dat je geen signaalverlies meer hebt. Het kan soms helpen om je station 45° te draaien of gewoon te verplaatsen. Ik heb nu de ideale plaats gevonden tot nu toe. Hopelijk blijft dit ook indien ik mijn voorziene Alix.1D er op aansluit :)
Door jansmit
#9707
Hans1960 schrijft:
Heb drie weken geleden een nieuw weerstation de TFA PRO model 2009 gekocht,weerstation werkt pervect,alleen zodra ik hem met de laptop verbindt via de USB kabel vervalt na soms 5 minuten tot een uur de gegevens van de windsensor,ik heb al gebeld en ze zeiden dat ik het station verder van de computer moet zetten,of de antenne iets anders richten.
Dit heb ik beide gedaan maar het wordt niet veel beter.
Wie herkend dit en weet een oplossing?

Gr:Hans.


Is je stopcontact geaard ?
mvg
Jan Smit
Door Eckie76
#9709
Ik weet niet of deze trucen veel uithalen. Het blijft een algeheel probleem bij de Nexus, waardoor ik het station niet meer gebruik. Ik had gewoon zo veel uitval dat ik er geen heil meer in zag.
Door Hans1960
#9711
Ja Jan, is geaard had ik ook al wat over gelezen,ik ga toch de USB kabel met zilverpapier bewerken om te zien of wat er veranderd.
Ik heb op intenet ergens gelezen dat er mensen zijn die er totaal geen last van hebben met het zelfde weerstation,kan zijn dat er een fout in het weerstation zelf zit.