Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
#9714
Na vele reacties te hebben gelezen is de volgende conclusie,
De ontvanger moet minimaal 1 meter van de computer staan.
Zelfs alles wat met staling te maken heeft, moet ( b.v. kabel monitor )
min. 1 meter vanaf.

Ik zou toch de USB kabel isoleren met alu.Folie en het uiteinde verbinden met aarde.
Je kan ook in de hobbyshop een ferriet blokje kopen om een TV-kabel storingsvrij te maken, ze zitten ook wel veel op de duurdere losse voedingen, en die op de USB-kabel monteren.

Het is toch duidelijk een probleem van het uitzendvermogen van de sensors en niet alleen van de windmeter, de andere meters haperen ook door externe storingen.

succes

John van Os
Door Hans1960
#9723
Oke John,
Ik heb de USB kabel vanavond in aluminiumfolie verwikkeld en het basis station staat er 75 cm vanaf, hij doet het nu al bijna 2 uur zonder uitval!! Ik heb hem nog niet geaard,wil eerst even kijken hoe dit verloopt.
Ben benieuwd hoe het verder gaat vanavond.
Laat het nog wel weten.
i.i.g. bedankt.

Gr:Hans.
Door SpeedyGJ
#9725
Spannend misschien is dit de oplossing wel.
Ik vind het nog steeds een geweldig station om naar te kijken :D soms neig ik nog steeds om deze te halen, gewoon puur voor de lol, gewoon prachtig :D alleen die enorme windmeter al :D
Door nolversteeg
#9728
Hallo Hans,
er zijn volgens mij USB kabels in de handel met standaard aan beide zijne een ferriet blok, voor mijn Camera en externe USB drive zaten deze er standaard bij,

groeten Nol
Eersel
Door Hans1960
#9768
Ik heb de usb kabel zoals ik al schreef geisoleerd met alu folie,zolang ik
het weerstation links van de laptop laat staan valt er niks uit! verplaats ik hem naar de andere kant van de laptop ,zelfs op 2 meter afstand is binnen 30 seconden de windmeter uitgevallen.
Ik kom er volgens mij steeds dichterbij,hoe het zit blijft een raadsel omdat ik rechts van de laptop mijn weerststion het dichts bij alle sensoren heb zonder straling van de laptop.
Door wslangerak
#9771
Hans, ik wil je niet ontmoedigen, verre van dat, maar ik heb al sinds mei 07 hetzelfde probleem met mijn temp-sensor. En er zit geen enkele logica in. Soms gaat het 3 maanden goed en ineens, zonder dat er ook maar iets aan de opstelling is veranderd, is het weer een paar dagen tobben. Zoals de laatste twee dagen. Plotseling valt de verbinding dan weer weg.

Zie eerdere posts over dit onderwerp. Zelfs als je denkt dat je het lek boven water hebt gaat het toch soms 2 maanden later weer mis.....

Verschillende factoren lijken invloed te hebben. Zoals draadloze netwerken bij de buren, babyfoons, zendamateurs, mobiele telefoons, straling van de pc's in de buurt, noem maar op.

Ik ben hard aan het sparen voor een Davis VP2.... ;)
Door Hans1960
#9827
Ja oke Kees ....ik ben ook een volhouder die probeerd de oplossing te vinden, soms lukt dat niet maar ik geef de strijd nog niet op,ik spaar ook voor de Davis maar blijf de Nx Pro nog steeds een mega mooi weerstation vinden
Door mavlo77
#9834
Hier idem. Ook met ferrietblokjes in de weer geweest, verlengkabels, geaard stopcontact, andere opstelling, alles.

Inderdaad soms werkte het even, maar op een gegeven moment was mijn conclusie dat het nooit degelijk gaat werken en heb ik het station teruggestuurd.