Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Ronados
#2802
Hebben hier nog meer mensen last van een UV meter met zeer slecht bereik? Mijn UV meter zit bovenop de windpaal op 9 meter hoogte, het station staat in de woonkamer. Meerdere keren per dag stond er wel -.-- (geen signaal) bij de UV meter. Met de nadruk op stond, ik heb de zenderantenne van de UV meter verlengt en sindsdien geen last meer van het probleem gehad.

Toch vraag ik mij af of misschien meer mensen zijn met dit probleem? Ben ik een incident of is dit een probleem bij veel meer Cresta WXR-815 stations?
Door Eckie76
#2807
Zit er een mogelijkheid op de UV meter om te resetten?
Bij mijn weten gaat dat bij de wind- en regenmeter wel. Dan moet je met een naald in een klein gaatje porren om het zendertje te resetten.

In het begin had ik best veel problemen met de ontvangst, nu is dat gelukkig goed geworden.
Door tvg
#2809
Het heeft ook met de buitentemperatuur te maken, als het koud is werken de batterijen minder, als het gaat vriezen valt bijna alles uit en zou je er lithion batterijen in moeten doen.
Ik heb zelf 2 jaar een Cresta WXR 815 gehad en de ontvangst van de diverse sensoren is heel fusterend op het laatst ontving hij zefs op een afstand van 5 meter niet eens een signaal. De garantie gaf echter nooit problemen, je leverde een sensor in en binnen 2 weken had je een nieuwe. In die 2 jaar zijn alle sensoren vervangen.
Nu heb ik een WMR 928 NX en die werk zonder problemen.

Groet
Theo
Door mavlo77
#2830
Ik heb deze ook gehad en na 2 weken in zijn geheel getourneerd (alles is ook al eens vervangen, maar de nieuwe had hetzelfde probleem). Het probleem was er als het station verbonden was met de PC. Alles is geprobeerd: van andere locatie, tot andere PC (3 geprobeerd!!!), geaard stopcontast, niet geaard stopcontact, langere USB kabel, ferriet om de kabel. Tot ik me bedacht van: waar ben ik eigenlijk mee bezig? Want bij elke nieuwe opstelling, pc of wat dan ook duurt het ook een half uur voordat je ziet dat de ontvangst weg is. Erg tijdrovend dus. Dus terug ermee dacht ik.
Door Efjee
#3086
Hier heb ik ook last van, alleen het gekke is dat het soms dagen goed gaat en dan weer eens niet, zal mijn zender ook eens een andere plek geven.