Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door paullions
#16594
Ik ben in het bezit van een Cresta WXR-815LM. Onlangs zijn er 4 aders losgetrokken van de windsnelheids- en richting meter. Dit is gebeurd bij het gedeelte vanuit de zwarte buis (afkomstig van het accu gedeelte) naar de module met de windsnelheid en richting. Graag wil ik weten hoe deze module te demonteren is of in ieder geval de volgorde waarvan de vier aders vast gesoldeerd moeten worden op de module. Bedankt voor uw hulp!
Door paullions
#16645
Dat zou fantastisch zijn Ronald, ik zie de informatie graag tegemoet. Overigens zie ik dat de schoepen en windvaan dmv een inbus schroef vast zitten. Weet je toevallig welke inbus grootte dit is ivm het correcte stuk gereedschap? Paul
Door pepijn mathijssen
#21168
Hallo Paullions,

Ik heb hetzelfde probleem met de kabeltjes van de windmeter.
Ik zie dat duck1966 mogelijk een foto heeft gemaakt hoe de draatjes op de unit vast gemaakt moeten worden.

Is het mogelijk dat ik die foto kan ontvangen zodat ik mijn windmeter weer kan maken????
Ik zou er echt heel blij mee zijn!!!!!!

groeten Pepijn
Door weerzoetermeer
#21179
Heren,

Hebben jullie hier iets aan? Ik had nog zo'n ding liggen hier...


[img]http://www.vanwijland.com/foto/foto1.JPG[/img]

en

[img]http://www.vanwijland.com/foto/foto2.JPG[/img]

Gr.
Thierry
Door paullions
#21184
Ah, zo te zien is dit een foto van een anemometer met zonnecollector en accupack voor een groter bereik. Maar dat maakt niet uit wbt de signaal kabels die kapot getrokken kunnen worden. Bij mij ging het overigens om het draad van de meetmodulen naar de buis. Niet van de buis naar het gedeelte met de batterijen (wat op de post hiervoor wel gefotografeerd is).

Inmiddels ben ik in het bezit van een nieuwe anemometer. Bij deze heer heb ik voor een paar tientjes een nieuwe anemometer gekocht.
Door pepijn mathijssen
#21197
Hoi Thierry,

Ik denk dat ik er wel wat aan heb.
Helaas heb ik me wel vergist en heb ik een windmeter dien bij de wxr810 zit.
Dus ik hoop dat ik er uit kom.

Als iemand nog een plaatje van de windmeter van de wxr810 heeft houd ik me aanbevolen
:woohoo:
:woohoo: :woohoo: :dry: