Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door ptm980
#24202
ik heb de Cresta PMT980 gekocht.
Ik heb voor dit weerstation gekozen omdat de forecast optie erop zit.

Ik heb het nu een dag staan, en tot vrijdag geeft het weerstation zware regen aan, terwijl er verteld wordt dat er opklaringen aankomen en dat het morgen droog is.
Ik hoop maar dat het nog een instel probleem is.
heeft iemand anders dit ook?

weet iemand of de luchtdruk is in te stellen en hoe je dit moet doen?
ik woon dicht bij schiphol en op dit moment is de luchtdruk 1006,8hPa, maar mijn weerstation geeft 1010,3 aan.

tot nu toe heb ik altijd een eenvoudig weerstation gehad, maar wilde graag een ander weerstation, ik ben eigenlijk een totale beginner.

Kan iemand mij vertellen wat een zeeniveau luchtdruk is?

De software die er bijgeleverd wordt houdt mijn gegevens niet vast, ik heb ook de 1.4.2 versie geprobeerd.
Beide houden niet mijn instellingen vast, en moet dus alles steeds opnieuw instellen.
Welk programma werkt er goed met de Cresta?

Ik weet het zijn veel vragen, maar ik probeer alles een beetje te gaan begrijpen.
Alvast heel hartelijk dank voor de hulp
mvrgr
Peter
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#24210
Hallo Peter,

Wat betreft de Forecast van zware regen,Dat is meestal in te stellen aan de hand van de luchtdruk.

Bij sommige Weerstations kun je instellen hoe snel of hoe langzaam de luchtdruk met een bepaalde HPA zakt of stijgt.Aan de hand daarvan wordt dan meestal de Forecast bepaald.

Ook is bij sommige Weerstations de luchtdruk op zeeniveau en een aanpassing daarop in te stellen.

Of dit bij jou Cresta zo is dat weet ik niet aangezien ik dit weerstation niet ken.

Heb je er geen handleiding bij waar dit in staat ???


Zeeniveau luchtdruk kun je ff opzoeken in google.

Voor antwoord op verdere vragen gooi ik het ff in de rondte hier weer,ongetwijfeld zullen er misschien mensen zijn hier met hetzelfde Station die je het precies kunnen uitleggen.