Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
#28944
Hallo,

Sinds de aanschaf van mijn Cresta PMT 980 heb ik het volgende probleem:

Elke keer wanneer in de USB kabel aansluit op mijn weerstation valt de verbinding gedeeltelijk weg, als ik dan kijk naar plaatsnaam staat voor de plaatsnaam een vierkantje met een verbindings symbooltje (zo hoort het te zijn) maar wanneer ik de USB kabel op mijn PC aansluit duurt het een half uurtje/uur en weg is het signaalsymbooltje, zonder usb kabel werkt het vlekkeloos maar met kabel niet!

Ik heb al verschillende usb kabels uitgeprobeerd maar niets helpt, ook de de mogelijke storingsbronnen uit/aan gezet,ook dat helpt niet.

Ook ben ik dan meestal het symbool kwijt van de antenne (mast met de rondjes er omheen)heel vreemd, ik gebruik WeatherCapture, maar dat zal verder wel goed zijn neem ik aan.

Hopelijk kan iemand mijn probleem oplossen.

Heb speciaal dat apparaat gekocht zodat je er mee op je PC kan, en dat kan wel maar na een tijdje is de ontvangst weer weg.

Groet,
Peter.
Door JPC
#28949
Ik gebruik geen Weather Capture, maar Weather Display.
Er zijn, door diverse mensen, problemen gemeld met de verbinding met de sensors als de USB kabel wordt aangesloten. Ik weet niet of je dat bedoelt.
Dat geldt voor de gehele reeks Cresta, Nexus, Irox, membus. Zelf heb ik een TFA Nexus PRO. Het werkte bij mij wel meteen goed.
De tijd ontvangst (antenne symbool) werkt bij mij ook niet, maar toch staat hij op tijd?
Of het helpt weet ik niet, maar je ziet wel eens een ontstoor ferriet kern om zo’n USB kabel zitten. Conrad verkoopt die. Ik heb ze er op zitten. Ook een dure kwaliteits kabel gekocht. Ook het plaatsen ver van storende apparaten kan helpen. Het aarden van de PC. Er zijn ook mensen die al folie om de kabel hebben gewikkeld. Dat heb ik niet gedaan. Om ontvangst met de windmeter te garanderen, staat hij vlak tegen het raam. Dit is wel op het noorden, want in de zomer wordt hij anders te heet.
Door dibasta
#28969
dank voor reactie,

M.a.w. Ik ker niks mee!! het klopt als een bus, wanneer ik de usb kabel aansluit, verdwijnt na een poosje het signaal!!

Tsjah... als je alles van te voren weet...

groet,
Peter.
Door JPC
#28979
Je hoeft niet meteen in paniek te raken.
Er zijn toch wel een aantal tevreden gebruikers hier op het forum. Ik gebruik het nu vanaf juli 2008. En hij is, bij mij, zeer betrouwbaar. Uitval van sensors heb ik eigenlijk nooit, nadat ik enige tijd geëxperimenteerd heb voor de juiste opstelling.
De overbrugbare afstand van de sensors is natuurlijk geen 100 meter, zoals in het manual staat. Hou het maar op ongeveer 10 meter. En jouw wind sensor heeft een externe antenne, de mijne niet. Ook met mijn eerste basis unit, die geen externe antenne had, lukte het. Maar na het defect raken van de barometer, heb ik nu ook een externe antenne op mijn basis unit (garantie).
In ieder geval een onstoorde goede USB kabel, geaarde PC en de juiste plaats en stand van je basis unit vinden. Andere USB poort proberen.

Discussies hier over zijn o.a te vinden:

http://www.hetweeractueel.nl/forum/tfa- ... -de-nx-pro

http://www.hetweeractueel.nl/forum/tfa- ... eerstation

Maar er zijn er meer.
Door dibasta
#28982
Maar de lol is er bij mij al weer af, of het werkt, of het werkt niet! Bij aanschaf was de keuze moeilijk ook gezien mijn budget, eindelijk overstag, blijkt deze niet optimaal te werken.

Maar goed, mijn eigen schuld misschien, ga nu sparen voor een ander station die wel werkt en waarmee ik ook op het internet kan (website).
Nu is het behelpen zonder usb, het is even niet anders.

Iemand nog een tip voor een goede afgeschermde USB kabel??


groet,
Peter.