Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
#29077
Hallo,

Zoal het er nu voorstaat werkt mijn Cresta PMT 980 naar behoren, nu wil ook graag een (simpele) website waarop ik de gegevens kan plaatsen, ook om op HWA te plaatsen, ik heb geen idee waar ik beginnen moet, ik neem aan dat er nog iets bij moet voor mijn Console? data logger o.i.d. ?

Misschien lukt het helemaal niet met dit weerstation maar wilde graag info. hoe en waar ik moest beginnen.

Groet,
Peter.
Door JPC
#29110
Je hebt geen datalogger nodig om het op internet te zetten. Zo’n programma leest het direct van je station. Er zit echter wel een datalogger in de PM980.
Zelf gebruik ik WD. Ik vond toen een korte handleiding die geschreven is door iemand anders op dit forum. WD is niet het makkelijkste programma, maar het kan wel ontzettend veel. Het is ook niet gratis. Je download een 30 dagen probeer versie.
Ik hoop dat degene die dit geschreven heeft er geen bezwaar tegen heeft dat ik dit hier plaats. http://www.sysanalyser.com/pic/NexusWD.htm

Maar er zijn nog wel andere programma’s. zoals Wswin die misschien wat eenvoudiger zijn? Ik heb er echter geen ervaring mee, maar wel anderen op dit forum.
http://www.pc-wetterstation.de/

en ...
Door dibasta
#29113
@hans,

Bedankt voor je antwoord,

Een standaard datalogger in de PMT980??? oh? weer wat geleerd!!

Ik probeer de suggestie's van je op te volgen, en kijken hoe het gaat,
maar dan zal ik toch een website moeten hebben neem ik aan, mijn provider is tele2, weet niet hoe dat zit daar.

Groet,
Peter.
Door dibasta
#29121
Zou het nog zin hebben om de gegevens op internet te plaatsen?? ik ga per 1 febr. 2011 over op KPN.
Ik bedoel eerst de boel voor elkaar maken met tele2 en dan een maand veder naar KPN en weer alles overnieuw doen, of sla ik de plank nu volledig mis.

Groet,
Peter.


dibasta schrijft:
@hans,

Bedankt voor je antwoord,

Een standaard datalogger in de PMT980??? oh? weer wat geleerd!!

Ik probeer de suggestie's van je op te volgen, en kijken hoe het gaat,
maar dan zal ik toch een website moeten hebben neem ik aan, mijn provider is tele2, weet niet hoe dat zit daar.

Groet,
Peter.
Door fotogw
#29122
Zou het nog zin hebben om de gegevens op internet te plaatsen?? ik ga per 1 febr. 2011 over op KPN.
Ik bedoel eerst de boel voor elkaar maken met tele2 en dan een maand veder naar KPN en weer alles overnieuw doen, of sla ik de plank nu volledig mis.
Groet,
Peter.


Hee Peter,

Als je een website maakt die bijvoorbeeld Joomla, Wordpress SQL of andere "server-side" technieken gebruikt zou ik inderdaad wachten tot je de definitieve plek weet. Ga je een eenvoudige site bouwen, of pas je de standaard website uit WD aan dan is het verhuizen niet erg lastig, en zou je je site al wel kunnen bouwen en uploaden volgens mij.

Groeten, Gerhard
Door dibasta
#29128
@Gerhard,

Ik wilde eerst graag op de site van HWA komen te staan, maar dat zal toch via mijn provider moeten neem ik aan.

Daarna rond febr/Mrt wil ik dan zelf ook een site maar dan gewoonweg simpel om alleen gegevens te plaatsen.

Groet,
Peter.
Door Mike
#29129
dibasta schrijft:
Ik wilde eerst graag op de site van HWA komen te staan, maar dat zal toch via mijn provider moeten neem ik aan.

Klopt, maar dat is niet zo heel moeilijk hoor.
Lees maar eens op deze link : http://www.hetweeractueel.nl/meedoen

Zou niet wachten tot je bent overgestapt, gewoon nu doen, daar leer je veel van, dat overstappen is ook zo gepiept.

Nog beter is een domeinnaam met webruimte aanvragen bij bv one.com, dan krijg je www.weerstation-woonplaats.nl en plaats je daar je website.
Door fotogw
#29131
Mike schrijft:
Nog beter is een domeinnaam met webruimte aanvragen bij bv one.com, dan krijg je www.weerstation-woonplaats.nl en plaats je daar je website.


Zeker doen! Maar misschien zit dat ook bij je KPN abo. Bij de KPN zakelijk weet ik toevallig dat je er een domeinnaam en hosting voor een site tot 10mb (geloof ik) bij krijgt. Check dat eerst even, anders heb je er straks 2.B)

Gerhard