Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
#30867
Hallo,

Ik bezit een Cresta PMt-980,
nu zag ik dat mijn temp. bij de windmeter blijft hangen, je kan dus kiezen voor gevoelstemp. en/of temp. (bij de windmeter op 15 meter), maar hij blijft al een tijdje staan vanaf eind van de middag tot op heden op +6.1 graden terwijl mijn remote sensor op -1.1 graden staat, m.a.w. wat is hier nou weer aan de hand:(

groet,
Peter.
Door dibasta
#30902
Ik kom er nu ook achter dat mijn buurman verderop op de hoek ook een weerstation heeft, welliswaar van een paar tientjes,maakt niet uit maar zou ik misschien zijn signaal pakken, via mijn windmeter?
de windmeter zelf geeft verder alles goed door, snelheid en richting, behalve dus de temp. bij windmeter, is dit op te lossen? zonder zijn weerstation te.. ja hoe zal ik het zeggen...;))

gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
#30903
Nee ik denk niet dat dit mogelijk is. Als het niet dezelfde type is kun je dat wel vergeten.

Ik heb dezelfde weerstation als mijn overbuurman, echter is mijn windmeter in de maak dus geen temp gegevens, ik kan dan wel gerust die van de overbuurman pakken tot mijn spul weer klaar is. Dit zal niet gaan als ik b.v mijn davis wil laten verbinden met een La crosse ;)
Door dibasta
#30906
Ja daar zit ook wel weer wat in!

Klopt inderdaad wat je zegt, maar wat zou het dan zijn, als ik "schakel"van : temp. bij windmeter of windchil bij windmeter, blijft hij op +6.1 staan, sinds gister laat in de middag, heel soms bij windchil wil hij nog wel even naar +5.8c gaan maar dat is dan ook alles!

gr,
Peter.
Door wslangerak
#30907
Het waait zeker nauwelijks Peter? Dan is er geen noemenswaardig verschil tussen de temp en de windchill. Al lijkt me 6°C op dit moment erg hoog.
In WD is de temp sensor van de windmeter overigens sensor no.8, kan je kijken wat die aangeeft.
Door wslangerak
#30911
Kan je als volgt vinden:

View > Irox/Honeywell extra sensors > Dan worden 3 schermpjes geopend met extra sensor #1, 2 en 3. In het schermpje #3 kan je onder de OK-button kiezen voor sensor #4 en hoger. Zet die op #8 en je ziet de temperatuur in de windmeter.
Door dibasta
#30912
oke, heb even gekeken, maar staat dus ook op + 6.1 C, maar gistermiddag stond deze daar al op, en vanmorgen ook rond 06.15u en nu nog12.15u.

zal wel zo zijn dan denk ik.:dry:

gr,
Peter.