Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door petje
#30921
he hallo heb me ook maar geregistreerd

omdat ik een vraag heb en deze nergens vindt

ik heb sindskort een cretsa wxr 710 xl

deze heb ik ingesteld en zoals ik kan zien met de online gegevens
van eindhoven klopt het aardig luchtdruk temp enz kloppen

alleen de voorspellingen van de komende 12 tot 24 uur klopt niet
hij geeft bijv zon aan terwijl het bewolkt blijft en buiig is

dus hoe krijg ik dit goed!!?

iemand hier misschien met de zelfde ervaring en een oplossing

alvast bedankt
Door ws vreewijk
#30927
welkom petje

misschien is het aardig om een avatar aan te maken en een profiel.En je even voor te stellen op HWA.

Een antwoord op je vraag tja misschien dat iemand die met je station bekend is je verder kan helpen.

mvr gr \\Chris
Door SpeedyGJ
#30929
Welkom op HWA :)

Zijn het dezelfde weerstations? Zo niet dan kan het inderdaad per weerstation verschillen.
Het weerbeeld heeft vooral te maken met de luchtdruk, daalt de luchtdruk? Dan krijg je bewolking, daalt de luchtdruk snel dan krijg je regen met onweer erin. En bij stijgende luchtdruk het tegenovergestelde.

Echter zijn het wel voorspellingen, dus niet voor het actuele weerbeeld van nu.
Dus voor morgen zou je regen kunnen krijgen, ZOU kunnen, betekent nog niet dat het daadwerkelijk gebeurd ;)
Door JPC
#30936
Ik neem de voorspellingen van mijn weerstation met een korreltje zout. Ik heb een soortgelijk station, een TFA Nexus. Er staat nu een stralende zon. Omdat er een redelijk hoge luchtdruk is concludeert het station dat het onbewolkt is? Het is echter nu en de komende dagen geheel bewolkt. Was het zo simpel dan zijn het KNMI, Meteo Consult e.d. overbodig geworden. En die zitten er ook wel eens naast.