Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
#31567
Hoi,

Nou heb ik laatst (zat.) mijn mast naar beneden gehaald en heeft de windmeter een "tikje"van de dakgoot gehad, sindsdien moet ik mijn mast draaien zodat de juiste windrichting aangegeven word,vandaag ook, windmeter gaf heel vaak noord-west aan, zeg maar die hoek, terwijl de wind uit het zuid-westen kwam en komt.
Ik heb daarom de mast wat gedraaid zodat hij de juiste richting aangeeft.
Nu heb ik dat afgelopen dagen al verschillende keren moeten doen, het draaien van de mast dus.

Wat kan hiervan nu de oorzaak zijn?
en is het op te lossen?

En mijn 2e vraag is, als ik ( als hij weer goed is) mijn windmeter tegen de schoorsteen zou plaatsen met een buis van 2/3 meter, heb ik dan nog ontvangst op mijn console beneden?
deze staat voor het raam.
mijn situatie is, "rijtjeshuis"

Ik hoor graag jullie mening/adviezen.

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
#31568
Heb je wel gekeken naar de windmeter welke kant die op wijste? Misschien even opnieuw kalibreren indien dit mogelijk is? Voor de rest zou ik het niet weten.

Als het goed is moet je gewoon verbinding kunnen hebben, er zijn meerdere hier in dit dorp die zo'n station op dak hebben staan.
Succes!
Door dibasta
#31569
Ik wilde de mast eigelijk morgen naar beneden halen, om even te kijken, maar ga hem dan meteen maar kalibreren, hopelijk is het dan beter.

En het 2e, tjah.. dan moet ik dat dus testen..!! meende dat jij graag over daken liep??? bij deze ben je uitgenodigd!!!!het is mij veel te hoog.. brrr.. een keukentrap wil nog wel en een schuurtje ook nog, maar dan..
ik kijk liever!!
gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
#31571
Prima! Laat maar weten als het gelukt is.

En zou best willen komen alleen krap in kas helaas :( laatste aanwinst in bestelling ;)
Door dibasta
#31572
Tjah... geld is denk ik bij de meesten een probleem.:(

Maar goed. ik haal de mast morgen naar beneden, en kijk de windmeter na en ga deze opnieuw kalibreren, en laat deze maar even beneden, want ik vertrouw de mast eigelijk ook niet zo, als de wind na het weekend weer wat geluwd is kijk ik wel als er eentje is die het dak op durft, het moet tenslotte wel vertrouwd zijn.:unsure:

gr,
Peter.