Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door dibasta
#32684
Goedenavond allen,

Weet iemand wat de symptomen zijn van lege baterijen in mijn windmeter?

Hij gaf eerder (in vorige topics) verkeerde richingen aan, (tegenovergesteld) nu is het zo nadat ik deze naar beneden had gehaald en vanmiddag weer up to date was, en goed functioneerde, spontaan deze streepjes aan ------C
------ Km/h

windmeter geeft ook op de console N aan, en blijft erop staan!

Zouden de batterijen leeg zijn?? deze zijn nog geen half jaar oud volgens mij.

Groet,
Peter.
Door wslangerak
#32687
Heb je de console al opnieuw naar de sensoren laten zoeken?
(Bij de TFA Nexus is dit de knop met de pijl naar beneden ca 5 seconden vasthouden)
Door wslangerak
#32690
Dan denk ik dat inderdaad de batterijen leeg zijn. In principe mag dat bij goede batterijen na 6 maanden nog niet zo zijn, maar je weet natuurlijk nooit...
Door dibasta
#32691
had ik net de boel weer wat veranderd, de hoogte in, heb je dit weer, kan het hele zaakie weer naar beneden, heb al last van de rug en armen, het is toch niet te geloven!

Maar goed het is niet anders, suggestie welke batterijen ik hebben moet? (type/merk)?


Gr,
Peter.
Door Tonnie
#32692
Hallo Peter,

Ik heb me laten verleiden om in de transmitter 2 Philips powerlife Alkaline CLR14 1.5V te stoppen. Na enkele maanden begon rond het vriespunt de elende met datauitval en vreemde temperaturen waardes. Gelijk deze eruit gemieterd en gekozen voor een Duracel Ultra batterij. Voorheen had ik een normale Duracel met weinig problemen in gebruik.

Welke batterij gebruik jij dan?

Vriendelijk groet,

Tonnie.
Door dibasta
#32693
Tsjah... nu je het zegt, nu het vriest heb ik spontaan een complete uitval van de windmeter, en welke batterijen? hmmm.... da's een goeie! Ik meende van Philips, maar het hele spul gaat morgen weer naar beneden, en stop er dan sowieso nieuwe batt. in en dan van Duracel.

Gr,
Peter.
Door JPC
#32695
JPC schrijft:
Vanwege een defect aan mijn windmeter moest ik het dak op. Het probleem ontstond eind verleden jaar. Of het nu een kudde vogels, een verlate of te vroege vuurpijl, of een verdwaalde sneeuwbal is geweest weet ik niet. Maar in de paar dagen dat mijn windmeter vast zat, is er een cupje verdwenen.:angry:
Tot nu toe vond ik het weer, in het weekend en als ik er de tijd voor had, te slecht om het dak op te gaan. Maar vandaag waren de weergoden me gunstig gezind. Ik heb meteen de Lithium batterijen vervangen. Die zaten er al van begin juli 2008 in. Dat is 2 jaar en 7 maanden. De spanning op de batterijen was toch nog 1.54 Volt. Hadden dus eigenlijk nog lang niet vervangen moeten worden.
! Deze batterijen gaan dus erg lang mee ! ;)

Ik gebruik Energizer lithium AA baterijen. Ze zitten bij mij alleen in de wind meter. Deze zijn wel duur, maar dan hoef ik niet ieder jaar het dak op. Ze werken ook goed bij lage temperaturen (tot -40 graden).
http://data.energizer.com/PDFs/lithiuml91l92_appman.pdf
Door Weerstation Kaatsheuvel
#32697
Is het bij de TFA nexus niet mogelijk om met een transmitter te werken ,zoals bij Davis.Dan hoef je namelijk niet het dak op om de batterijen te verwisselen.
Groet,
Hans
Door Wietse
#32698
Voor apparaten die niet veel verbruiken gebruik ik Duracell Plus batterijen, tevens is dit milieuvriendelijker, omdat oplaadbare batterijen over het algemeen sneller leeg lopen.
De batterijen in de sensoren gaan over het algemeen ruim 1,5 tot 2 jaar mee.
Mijn weerstation geeft ook aan wanneer de batterijen versleten zijn.

Duracell Plus
Afbeelding