Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Mente
#6555
Hallo,

Ik heb dit weerstation, nog niet lang en ben even bezig de instellingen te controleren.

Ik woon in Metslawier, in Damwoude is een weerstation actief dat is een referentie punt voor mij is. En mijn vraag gaat over de luchtdruk, wat kan in de praktijk. Het grootste verschil zijn, of hoort er eigenlijk geen verschil te zijn?.

Ik heb inmiddels via de site ahn.nl/kaart de hoogte vastgesteld namelijk 3.08, daar was ik wel verbaasd over. Daar komt dan nog de hanghoogte vanaf het maaiveld van de Thermo Hygro Sensor.

Mvg Mente
Door Punkie
#6563
De hoogte van de thermo hygrosensor is 1.5 m boven het maaiveld, maar dat is niet van belang voor het instellen van de barometerdruk.
De sensor daarvan zit in het console, en de hoogte van je console boven de 3,08m is bepalend voor het instellen van de barometerdruk.

Met vriendelijke groeten, Punkie.
Door Mente
#6564
Hallo Punkie,

Bedankt voor jou reaktie.

Ik heb nog even een vraag, misschien wel een domme. Maar wat bedoel jij met console? De hoofdunit??

Mvg Mente

Punkie schrijft:
De hoogte van de thermo hygrosensor is 1.5 m boven het maaiveld, maar dat is niet van belang voor het instellen van de barometerdruk.
De sensor daarvan zit in het console, en de hoogte van je console boven de 3,08m is bepalend voor het instellen van de barometerdruk.

Met vriendelijke groeten, Punkie.
Door weerzoetermeer
#6565
Mente,

Domme vragen zijn er niet, console is je display....

Gr.
Thierry van Wijland