Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door angelslo
#58285
Beste forumleden,
Ik heb nog nooit op een forum gezeten dus weet ik niet wat ik wel of niet goed doe, dus zeg het AUB.
Ik zit met een probleem. Ik heb al enige jaren een Cresta WXR815LM weerstation.
Na stroomuitval wordt de zons opgang en ondergang niet juist meer weergegeven.
Opkomt staat nu op 7:40 uur en onder om 18:05.
Als ik op de knop met het icoon zon op/zon onder van de afstandsbediening druk,krijg ik volgens mij de juiste tijd te zien, namelijk 5:58 uur zon op en 21:36 uur zon onder, maar deze springt na een paar minuten weer naar de verkeerde tijd.
De datum en tijd staan juist. DST plaats AMS.
Ik heb het weerstation al een paar keer gereset, maar helpt niets.

Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Groet Angelslo
Door angelslo
#58287
Beste John,

Voor zo'n advies zit ik niet op dit forum, Gebruiksaanwijzing meerdere malen GOED door gelezen. Maar ondanks dat lukt het mij niet. Ik ben bij de leverancier langs geweest, zijn antwoord is, ja dat weet ik ook niet hoe ik dat op moet lossen. Dus probeer ik het maar op dit forum.
Door Overijse
#58288
angelslo schrijft:
Beste forumleden,
Ik heb nog nooit op een forum gezeten dus weet ik niet wat ik wel of niet goed doe, dus zeg het AUB.
Ik zit met een probleem. Ik heb al enige jaren een Cresta WXR815LM weerstation.
Na stroomuitval wordt de zons opgang en ondergang niet juist meer weergegeven.
Opkomt staat nu op 7:40 uur en onder om 18:05.
Als ik op de knop met het icoon zon op/zon onder van de afstandsbediening druk,krijg ik volgens mij de juiste tijd te zien, namelijk 5:58 uur zon op en 21:36 uur zon onder, maar deze springt na een paar minuten weer naar de verkeerde tijd.
De datum en tijd staan juist. DST plaats AMS.
Ik heb het weerstation al een paar keer gereset, maar helpt niets.

Wie weet een oplossing voor dit probleem?

Groet Angelslo


Je zegt, datum en tijd = juist
DST = Amsterdam = juist

Welke breedte en lengtegraad heb je ingevoerd ????

Grtz
Kris
Door angelslo
#58289
Hallo Kris,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Hoe kom ik te weten wat wat mijn lengte en breedte graden zijn.
En hoe kan ik deze dan invoeren in cresta.
Door Overijse
#58290
angelslo schrijft:
Hallo Kris,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Hoe kom ik te weten wat wat mijn lengte en breedte graden zijn.
En hoe kan ik deze dan invoeren in cresta.

en toch kan ik het niet laten
osjohn schrijft:
Even via google het gebruiksaanwijzing boekje ophalen en GOED doorlezen.

Succes

John


Lat en long van je locatie kan je hier bepalen : http://www.hetweeractueel.nl/hulpmiddel-locatie-bepalen

invoeren in Cresta kan je hier terugvinden :

Pagina 21 van de gebruiksaanwijzing die je al GOED gelezen had. (fijne voorzet van je, slecht antwoord aan OSJOHN die je enkel wilde helpen).

Grtz
Kris
Door ws vreewijk
#58291
Min of meer een valse start maar in elk geval welkom op Hwa,doorzoek ook eens de zoekfuntie,daar is een schat aan info te vinden,ok nu terzake.;)

Misschien dat de manier van reset er nog toe doet ik weet niet of je hebt gereset dmv een reset knop want ik ken je station niet.

Maak even je console spanningsloos,en wacht een poosje dan weer spanning erop en voer daarna de aangegeven instellingen door.

Succes:
gr Chris