Discussie forum met vragen over Cresta weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Goris
#63524
Wie heeft voor mij het bestand Hetweeractueel.txt om door meteobridge Hetweeractueel.htm aan te laten maken. Door een fout van mijzelf is het nu leeg bij het ubdaten.

Bij voorbaat dank.

Louis
Door wvdkuil
#63525
Goris schrijft:
Wie heeft voor mij het bestand Hetweeractueel.txt om door meteobridge Hetweeractueel.htm aan te laten maken. Door een fout van mijzelf is het nu leeg bij het ubdaten.

Bij voorbaat dank.

Louis
meteobridge leest het bestand in van de meteobridge server.
Zie de beschrijving hier bovenaan onder weeramateur => handleidingen

Of de wiki van de leuven-template.

Grt wim
Door Goris
#63527
Bedankt Wim ik zocht het nog via de oude manier. Ik heb pas 2.6 in gebruik en moet nog veel aanpassen. het belangrijkste draait nu.


Groeten Louis
Door rjdrent
#63612
Hallo,

Even een vraag hier op het forum dumpen, want via "contact" krijg ik geen reactie.

Ik ben overgestapt van Cumulus naar Meteobridge. Eerder uploade ik mijn data dus altijd via Cumulus, maar nu moet dat aangepast worden naar Meteobridge. Inmiddels heb ik de template al ingelezen in de Meteobridge en het txt-bestand wordt op mijn eigen webspace geplaatst. Nu moet echter ook nog de instelling bij HWA zelf aangepast worden.

Mijn weerstation komt inmiddels niet meer voor in de lijsten op HWA omdat ik blijkbaar te lang geen data heb doorgegeven. Moet ik mijn weerstation nu helemaal opnieuw aanmelden bij HWA? Of kan ik mijn nieuwe URL aan iemand mailen zodat die persoon het voor mij kan aanpassen?

Groet,
Roelf-Jan.
Door wvdkuil
#63613
rjdrent schrijft:
Hallo,

Even een vraag hier op het forum dumpen, want via "contact" krijg ik geen reactie.

Ik ben overgestapt van Cumulus naar Meteobridge. Eerder uploade ik mijn data dus altijd via Cumulus, maar nu moet dat aangepast worden naar Meteobridge. Inmiddels heb ik de template al ingelezen in de Meteobridge en het txt-bestand wordt op mijn eigen webspace geplaatst. Nu moet echter ook nog de instelling bij HWA zelf aangepast worden.

Mijn weerstation komt inmiddels niet meer voor in de lijsten op HWA omdat ik blijkbaar te lang geen data heb doorgegeven. Moet ik mijn weerstation nu helemaal opnieuw aanmelden bij HWA? Of kan ik mijn nieuwe URL aan iemand mailen zodat die persoon het voor mij kan aanpassen?

Groet,
Roelf-Jan.
Wat is de URL (dus met de naam van het bestand).

Stuur even een PM, dan kan ik het aanpassen.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
#64141
janneman124 schrijft:
Hallo Wim
Ik ben overgestapt naar Meteobridge
zou u mijn er ook mee kunnen helpen
Nu moet echter ook nog de instelling bij HWA zelf aangepast worden.

www.weerstationalkmaarcentrum.nl
http://www.hetweeractueel.nl/weer/Alkma ... m/actueel/

als nog meer nodig heb dan hoor ik het wel
Groeten jan

Wat nodig is, is de naam van het hwa bestand/ URL van dat bestand.
Vroeger was dat
http://www.weerstationalkmaarcentrum.nl/customtextout10.txt

Wat is dat nu?

Groeten, Wim
Door Overijse
#64144
janneman124 schrijft:
Hallo Wim.

heb hem ook persoonlijk naar u mail gestuurd

URL www.weerstationalkmaarcentrum.nl/weathe ... MB/hwa.txt

is dit niet wat u bedoelt.
dan hoor ik het wel.


groeten jan


Hoi Jan,

Is een leeg bestand, zonder upload erin. Denk niet dat dat de juiste url is.

Url naarwaar je meteohub je Hetweeractueel.txt upload hebben we nodig.

Grtz
Kris