Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door wsp
#6370
Hallo Axis baasjes,

perfect, ik weet zeker dat jullie beide geen spijt er van krijgen om Axis gekozen te hebben.
Ik zie de beelden graag tegemoed, super.

Misschien nog iets voor Luc, om de webcam beelden erbij te gaan zetten.

Lijkt me wel een leuk idee.

Groetjes, zeeeeeeer te vreden Axis gebruiker.

Beelden Weerstation-Parkstad.nl
Door AenG
#6371
Dat is wel een hele mooie Bert. Zelfs in het donker geeft deze een goed beeld.
Door AenG
#6386
Een optie voor HWA om een link naar je webcam te plaatsen lijkt mij inderdaad een leuke toevoeging.

http://www.awekas.at heeft al zoiets (zie foto).




Bijlagen
awekas1.png
awekas1.png (127.13 KiB) 2284 keer bekeken
Door AenG
#6434
De bestelde webcam (axis 207) is binnen. Ik heb er gelijk een buitenbehuizing bij besteld omdat de cam buiten komt te hangen. Nu nog installeren!
Binnenkort mijn ervaringen.

geert

Door jorissynaeve
#6436
Amai, ziet er goed uit. Wel een duur dingske e :)
Door wsp
#6439
AenG schrijft:
De bestelde webcam (axis 207) is binnen. Ik heb er gelijk een buitenbehuizing bij besteld omdat de cam buiten komt te hangen. Nu nog installeren!
Binnenkort mijn ervaringen.

geert



Zit bij deze buitenbehuizing ook een verwarming erin en ventilator, anders zou ik oppassen met de webcam voor vocht, daar is die te duur voor.
is maar een hint en tip.
Weerstation Ijgelshoven had ook een buiten behuizing, zonder verwarming en ventilator, de dag ernaar had hij heel veel vocht erin zitten en was hij ook dicht gevroren, was net koud toen.

Dit gewoon ter info.

veel plezier ermee.
Door AenG
#6440
Er zit inderdaad geen verwarming bij. Maar ik zal de behuizing de komende dagen eens buiten leggen, eens kijken of er ook condens oid. in komt.

De behuizing is wel IP65, en hij wordt door de overstekende dakrand nooit nat.

Binnenkort meer info!


ps: ik heb hier ook een axis 213ptz in gebruik waarvan ik de verwarming altijd uit heb staan. Met deze heb ik al 2 jaar geen problemen. Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat deze camera van zichzelf al wat warmte afgeeft.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8