Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door andrenl
#5403
Waar je wel rekening mee moet houden
dat de gebruiker niet speciaal Explorer moet gebruiken of Java moet ondersteunen etc.
Ik had hier voor een IP camera van E-tech, knap bagger want de gebruiker moest eerst een boel veiligheids instellingen aanpassen etc.
De meesten denken dan DAAG laat maar.
Vaak werken die "goedkopere" versie op die basis.

Ik zal morgen mijn Panasonic online zetten met een login etc Ik vermeld de login wel even
Dan kan je zien wat de kwaliteit is, ik moet zeggen ik vind het echt super goed beeld, daar kon die E-tech ip camera niet aan tippen.


Andre
Door wsp
#5416
Roelof schrijft:
Hallo allemaal,

Ik kwam dit op internet tegen, mischien kunnen jullie hier wat mee.

de prijs is gunstig dacht ik alleen ziet het er niet uit.

http://www.marktplaza.nl/Netwerk-IP-cam ... 090076.php

Roelof(meteo-sleen)



Hallo,

Nou hoe een cam eruit zit is in mijn ogen niet zo belangrijk, als die maar goed beeld opleverd, met een lelijk eentje kom je ook in Frankrijk ;-)

Ben wel bang dat voor deze camera moeilijk een buiten behuizing voor te vinden is, of natuurlijk zelf een maken.
Omdat ik mijn camera's ook voor de beveiliging gebruik, ben ik inderdaad op zoek gegaan naar een camera die heel erg gevoelig is in het donker, zonder extra infrarood ledjes en zo, zijn er wel te krijgen, maar gelukkig hoef ik die niet te gebruiken.
Dezen zijn volgens mij ook echt van toepassing als het echt donker is.
Acheterom maak ik wel gebruik van een Oxxio spaarlamp, die helemaal uit ledverlichting bestaat, dus kwa kosten en levensduur goed te doen.
Het blijft zoek werk.

Maar Luc, een mail aan Axis zelf en je kunt een camera die je zelf wilt testen max 2 weken uitproberen.
Dat heb ik ook gedaan, heb twee weken de AXIS 221 Day & Night Network Camera mogen testen.
Uit die test heb ik ervaren dat een vaste wel fijn is, maar dan heb je altijd het zelfde beeld, daarom de keuze op PTZ camera, dan kun je altijd van beeld veranderen of je moet telkens op een ladder gaan staan en dat is hier niet zo fijn, ze hangen hoog.

Maar ik zou je die optie wel aan raden, zijn geen kosten of wat dan aan verbonden, alleen dan wel de versendt kosten.
Door andrenl
#5417
Zo als belooft, een tijdelijke login op de Panasonic ip camera van mij.
Wel rekening houdend ik heb maar 1 login gemaakt, indien deze bezet is probeer later dan nogmaals ?

de opstelling is "rommel" ik heb de camera gewoon even voor het raam gezet.
Maar je krijgt een idee wat de camera allemaal kan:

IP : 87.208.65.251
login : user11
pasw : 123456


Als je ingelogd bent ga dan naar "single" de rest spreekt voor zich .
Waarom "single" deze camera's kan je aan elkaar koppelen zodat je op 1 scherm meerdere camera's kan volgen (bewaking).
Dit is bij mij niet het geval vandaar "single"


Grt Andre

Ps: Camera blijft een tijdje online dan zet ik deze weer offline :P
geef even een reactie als je ingelogd heb gezet ben
Door wsp
#5419
andrenl schrijft:
Zo als belooft, een tijdelijke login op de Panasonic ip camera van mij.
Wel rekening houdend ik heb maar 1 login gemaakt, indien deze bezet is probeer later dan nogmaals ?

de opstelling is "rommel" ik heb de camera gewoon even voor het raam gezet.
Maar je krijgt een idee wat de camera allemaal kan:

IP : 87.208.65.251
login : user11
pasw : 123456


Als je ingelogd bent ga dan naar "single" de rest spreekt voor zich .
Waarom "single" deze camera's kan je aan elkaar koppelen zodat je op 1 scherm meerdere camera's kan volgen (bewaking).
Dit is bij mij niet het geval vandaar "single"


Grt Andre

Ps: Camera blijft een tijdje online dan zet ik deze weer offline :P
geef even een reactie als je ingelogd heb gezet ben



Hallo Andre,

Ook zeer zeker een perfecte Cam, alleen erg gevaarlijk dat je die ladder zo heb liggen ;-)
Gaat mij niks aan hoor, maar dat viel mij meteen op.
Hij loopt wel vaak vast tijdens Motion, maar dat komt helaas dat we nog geen glasvezels hebben he, wordt tijd voor glasvezel met dit soort activiteiten op internet.
Groetjes en bedankt voor het test accountje.
Ik zal dadelijk voor mij ook een maken, kunnen gebruikers dit ook testen hoe een Axis werkt.
Probleem is alleen de Politie, heb ze twee keer aan de deur gehad, ivm buren en zo.
Daarom kan ik helaas niemand gebruik laten maken van het PTZ gebeuren of ik moet een account aanmaken, dan is het niet toegankelijk voor idereen en kijken ze door de vingers heen, als er maar geen klachten binnen komen van de buren, maar die zijn allang blij dat ze er hangen, vanaf dat ze buiten hangen ligt nergens meer poep op de stoep en zijn geen spiegels meer van de auto's getrapt. De jeugd is ook rustig nu, dus het helpt.


Cam 1 voorkant huis:
http://82.95.244.80:8081 inlog: gast paswoord: 1234

Cam 2 achterkant huis:
http://82.95.244.80:8082 inlog: gast paswoord: 1234

Aub niet bij de buren naar binnen gluren of in zoomen.
Laat deze een tijdje staan, kunnen de HWA gebruikers ook zien wat voor resultaat het in de avond is.
Kan wel zijn dat hij soms beweegt, maar dan is iemand anders al aan het PTZ'en.
Veel plezier ermee en niet teveelnaar mijn vrouwtje in de tuin bekijken als ze toples aan het zonnebaden is ;-) Als het weer toe laat, dus niet ;-( Groetjes.
Door jango
#5421
wsp schrijft:
[/quote]


Uit die test heb ik ervaren dat een vaste wel fijn is, maar dan heb je altijd het zelfde beeld, daarom de keuze op PTZ camera, dan kun je altijd van beeld veranderen of je moet telkens op een ladder gaan staan en dat is hier niet zo fijn, ze hangen hoog.

Maar ik zou je die optie wel aan raden, zijn geen kosten of wat dan aan verbonden, alleen dan wel de versendt kosten.[/quote]

marcel.

mijn cam hangt er voor het laten zien van de wolkenlucht(beeld) en die is volgens mij nooit hetzelfde en alle randverschijnselen op het beeld is alleen maar datail dus voor mij hoeft de cam niet te bewegen.


gr jan
Door wsp
#5422
jango schrijft:
wsp schrijft:



Uit die test heb ik ervaren dat een vaste wel fijn is, maar dan heb je altijd het zelfde beeld, daarom de keuze op PTZ camera, dan kun je altijd van beeld veranderen of je moet telkens op een ladder gaan staan en dat is hier niet zo fijn, ze hangen hoog.

Maar ik zou je die optie wel aan raden, zijn geen kosten of wat dan aan verbonden, alleen dan wel de versendt kosten.[/quote]

marcel.

mijn cam hangt er voor het laten zien van de wolkenlucht(beeld) en die is volgens mij nooit hetzelfde en alle randverschijnselen op het beeld is alleen maar datail dus voor mij hoeft de cam niet te bewegen.



gr jan[/quote]

Hallo Jan,

Yup dat is correct, als je hem inderdaad maar voor een stand gebruikt dan is dit inderdaad geen probleem.
Hier staat die overdag ook altijd op het weer, s'nachts krijgt die dan de rol als security cam zo maar gezegd.
Zelf heb ik ook een paar vaste plekken waar ik de cam op zet, net zoals het weer, waar ik zin in heb, daarbij loppt er ook een klein scripje die hem laat bewegen op sommige standen en de voorcam als er iemand belt, dan gaat de cam voren meteen richting de deur en krijg daar zelf ook een mail van met foto's van die gene die aan belt.

Natuurlijk allemaal spielerei voor als je alleen voor het weer wilt gebruiken, volledig mee eens, nu gebruik ik hem voor meerdere dingen en dat is dan fijn mee genomen, ja toch ;-)
Door jango
#5423
marcel

daar heb je wel gelijk in als je zulke dingen allemaal kan realiseren met de cam dan heeft zoiets wel nut
maar let wel op dat mensen niet herkenbaar in beeld komen want dan kan het zo zijn dat een of andere malloot je een proces aan smeert.

de cam van andre is ook een leuk speeltje en ik denk ook wel de moeite waard.

gr jan
Door andrenl
#5424
wsp schrijft:
andrenl schrijft:
Zo als belooft, een tijdelijke login op de Panasonic ip camera van mij.
Wel rekening houdend ik heb maar 1 login gemaakt, indien deze bezet is probeer later dan nogmaals ?

de opstelling is "rommel" ik heb de camera gewoon even voor het raam gezet.
Maar je krijgt een idee wat de camera allemaal kan:

IP : 87.208.65.251
login : user11
pasw : 123456


Als je ingelogd bent ga dan naar "single" de rest spreekt voor zich .
Waarom "single" deze camera's kan je aan elkaar koppelen zodat je op 1 scherm meerdere camera's kan volgen (bewaking).
Dit is bij mij niet het geval vandaar "single"


Grt Andre

Ps: Camera blijft een tijdje online dan zet ik deze weer offline :P
geef even een reactie als je ingelogd heb gezet ben



Hallo Andre,

Ook zeer zeker een perfecte Cam, alleen erg gevaarlijk dat je die ladder zo heb liggen ;-)
Gaat mij niks aan hoor, maar dat viel mij meteen op.
Hij loopt wel vaak vast tijdens Motion, maar dat komt helaas dat we nog geen glasvezels hebben he, wordt tijd voor glasvezel met dit soort activiteiten op internet.
Groetjes en bedankt voor het test accountje.
Ik zal dadelijk voor mij ook een maken, kunnen gebruikers dit ook testen hoe een Axis werkt.
Probleem is alleen de Politie, heb ze twee keer aan de deur gehad, ivm buren en zo.
Daarom kan ik helaas niemand gebruik laten maken van het PTZ gebeuren of ik moet een account aanmaken, dan is het niet toegankelijk voor idereen en kijken ze door de vingers heen, als er maar geen klachten binnen komen van de buren, maar die zijn allang blij dat ze er hangen, vanaf dat ze buiten hangen ligt nergens meer poep op de stoep en zijn geen spiegels meer van de auto's getrapt. De jeugd is ook rustig nu, dus het helpt.


Cam 1 voorkant huis:
http://82.95.244.80:8081 inlog: gast paswoord: 1234

Cam 2 achterkant huis:
http://82.95.244.80:8082 inlog: gast paswoord: 1234

Aub niet bij de buren naar binnen gluren of in zoomen.
Laat deze een tijdje staan, kunnen de HWA gebruikers ook zien wat voor resultaat het in de avond is.
Kan wel zijn dat hij soms beweegt, maar dan is iemand anders al aan het PTZ'en.
Veel plezier ermee en niet teveelnaar mijn vrouwtje in de tuin bekijken als ze toples aan het zonnebaden is ;-) Als het weer toe laat, dus niet ;-( Groetjes.


Ik maar in die tuin kijken maar nee hoor ik zie alleen de was :laugh:, Maar werkt mooi die axis ik heb al een keer met z'n camera getest.
Maar euuh je dakgoot zal 1 deze dagen wel gaan lekken volgens mij :laugh:


Trouwens over de trap :)
dat klopt maar dat komt dat ik net mijn windmeter op dak heb geplaatst
ik omdat ik ff heen en weer moest lopen heb ik de trap op dak gedrukt.
Door wthus
#5425
Bedankt voor het vrijzetten van de Panasonic en de Axis. Mooi om er even mee te kunnen kijken wat ze doen en kunnen. Ergens vind ik dat de Panasonic een iets betere kwaliteit heeft en mooi dat je hem over kunt schakelen op ander beeld formaat. Motion (noemen jullie PTZ geloof ik) is ook prima, van beide camera's trouwens. Vind alleen de lucht er niet zo geweldig uit komen, wat overbelicht en onscherp. Maar dat zal vrees ik bij elke cam wel zo zijn, of het is stik bewolkt bij jullie nu :P
Vind het van de Axis mooi dat je hem kunt programmeren op vaste punten zoals het konijnenhok, de toren en weerbeeld, kunnen mensen niet ongewenst elders kijken. Wel vond ik het jammer dat je de mount-kap al snel in beeld ziet en daardoor een stuk van de lucht weg wordt genomen. Zal vannavond als het donkerder wordt ook nog eens kijken, zien wat de camera's dan nog aan licht op willen vangen.
Ohja, kun je beelden ook als jpeg appart laten tonen op een website en live stream zonder dat mensen in moeten loggen?
Kortom, vind de Panasonic wat vloeiender en beter overkomen, alleen jammer dat deze niet voor geprogrammeerd kan worden.

Groet, Wilber
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8