Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door wsp
#5426
Hallo Wilbert,

Tuurlijk, kijk maar hierzo:

http://www.weerstation-parkstad.nl/inde ... &Itemid=52

Het is ook nog zo dat de traagheid komt door mijn upload's.
Hier gaat elke minutt tich aan data het net op, waardoor je dit probleem krijgt. Wordt tijd voor snellere upload's traffic bij de isp van Nederland ;-)
Kan ook zijn dat het beeld van de Panasonic bepaalde comprsie gebruikt of niet, ook dat kun je allemaal instellen, maar we zijn afhankelijk van de upload snelheid, helaas.
Op mijn eigen netwerk is het echt realtime.
Op die page wat hier boven staat kun je ook in loggen, gewoon op d elive stream klikken en je krijgt de inlog en met scrol in of uit zoomen en klikken als je hem wilt laten draaien.
Veel plezier ermee.
Door andrenl
#5428
ind het van de Axis mooi dat je hem kunt programmeren op vaste punten zoals het konijnenhok, de toren en weerbeeld, kunnen mensen niet ongewenst elders kijken


Dit kan met de Panasonic wel, de 1,2,3 Etc kan je als Admin punten onderzetten en je kan de gebruikers
rechten geven voor bijvoorbeeld dat ze alleen die 1,2,3 etc hebben en niet kunnen zoomen en draaien.
Dit bepaal je bij aanmaken van "een" gebruiker.

Grt Andre
Door wsp
#5430
andrenl schrijft:
ind het van de Axis mooi dat je hem kunt programmeren op vaste punten zoals het konijnenhok, de toren en weerbeeld, kunnen mensen niet ongewenst elders kijken


Dit kan met de Panasonic wel, de 1,2,3 Etc kan je als Admin punten onderzetten en je kan de gebruikers
rechten geven voor bijvoorbeeld dat ze alleen die 1,2,3 etc hebben en niet kunnen zoomen en draaien.
Dit bepaal je bij aanmaken van "een" gebruiker.

Grt Andre


Hallo Andre,

Ik denk dat deze twee cam's niet veel verschillen.
Dit is ook mogelijk met de Axis camera, ik denk zelf dat ik maar 40% gebruik van de cam.
Wat ik heel erg handig vindt van de Axis is dat je ook kunt sturen met schakelaars, als hier aan de deur gebeld wordt, draait hij van zelf naar de deur en is ook mogelijk dat hij weer terug gaat naar die stand waar die in stond.
Maar heb me nog niet echt zo verdiept in wat die echt allemaal kan.
Misschien dat ik nu weer ga zoeken wat die echt kan, maar ben druk bezig met iets specials, verrassing.
Door weerzoetermeer
#5431
Hoi Marcel,

Ik heb even lopen spelen met je cam's. Moet zeggen dat het er erg goed uitziet. Helaas zag ik wel wat slecht voegsel in je muur.....Haha...geintje hoor. Mooie beelden!!

Gr.
Thierry van Wijland
Door andrenl
#5432
Axis is een mooie camera, dat is zeker en bekend in de "beveiliging" wereld je ziet ze veel bij bedrijven.

Over de kwaliteit (vragen/verhalen die ik voorbij zag komen)
het "blijven" een soort web camera's dus echt veel betere kwaliteit zal het niet echt worden over een standaard internet verbinding.
velen zullen adsl hebben en al heb je die 20mbit DOWN je blijft altijd zitten met je 1mbit up en in praktijk is dat vaak niet eens wat je haalt (denk aan overboeking van 1:25 of zelf 1:40).
Als je daar een hoge kwaliteit beeld overheen wilt zetten dat ieder kan zien zonder speciale tools of hardware.
dan word dit zo verschrikkelijk traag dat je denk ik bij elke frame wel een bakkie kan gaan doen :laugh:

ik denk dat bijvoorbeeld de Axis (of panasonic) en zo vele andere merken de maximale kwaliteit geven.
die op onze adsl lijntje kunnen

Andre
Door wthus
#5440
Andre en Marcel bedankt voor de informatie en het mogen spelen met de webcam! Vind zowel de Panasonic als Axis een mooie cam voor het internet. Keuze op een webcam wordt er zo niet makkelijker op :silly: :woohoo:
Is de Mount van de Axis ook groter (boller) te verkrijgen dan alleen een halve bol?

Ohja, hoe zit dat bij jullie nou precies met de voeding, ging dit nou door de ethernetkabel of moet er nog een apparte netstroom kabel bij liggen? Denk dat dit eventueel nog het grootste minpunt zal gaan worden bij de camera aangezien ik met absurde kabel afstanden heb te maken. Als ik goed begrijp dienen dit type camera's rechtstreeks op de modem aangesloten te worden en niet op de PC (?)
Door andrenl
#5443
klopt zowel de axis als de panasonic als vermoedelijk elke IP camera zijn zeg maar "slim"
ze hebben software waarmee je de camera lokaal kan benaderen, net zo als je bijvoorbeeld je router benaderd
om instellingen aan te passen.
dan doe je bijvoorbeeld 192.168.1.1 (voorbeeld ip maar meest gebruikte ip denk ik ;) )
de ip camera geef je een IP adres bijvoorbeeld 192.168.1.2 of je laat hem een IP adres krijgen via DHCP
Maar ik ben geen dhcp fan met zulke dingen (minder controle).
Maar goed met IP benader je de IP camera en kan je als admin alles instellen.
Verder zet je een NAT poort los in je router gekoppeld op het interne IP van je camera en klaar...

Als dit wat te snel gaat je kan op internet hier veel over vinden/lezen.

over POE
de axis weet ik niet maar ik kan mijn panasonic voeden via utp, maar letop heb je wel een POE adapter voor nodig.
want je hebt redelijk veel spanning verlies met utp, een POE adapter kan bij diverse webshops wel kopen.

Andre

Oja dus je hebt geen pc nodig 24/7 ....
Door Luc
#5445
Voor de Axis heb ik speciale omvormers gezien om de spanning via de UTP kabel te laten lopen. Nadeel is wel dat je net voor de webcam buiten nog een extra kastje nodig hebt om de spanning weer uit de UTP kabel te halen, om aan te beiden aan de camera. Als je hier plek voor heb is dat geen probleem....
Door eugel
#5446
Zijn er nog mensen die toevallig mijn IPcamera hebben getest?
Heb hem net een paar weken en was wel benieuwd naar jullie reaktie.

Log overdag maar eens in. http://cam.middenweg.com:81/guest/view.cgi?profile=0
login met: gast/1234

Had al eerder hier gepost over deze IPcamera van marmitek en had graag wat reaktie.

er zijn niet alleen maar axis en panasonic camera`s op de wereld :)
Trouwens voor een echt super IP camera kom je toch bij Mobotix terecht.
De prijs is er echter ook na.
Door wsp
#5447
wthus schrijft:
Andre en Marcel bedankt voor de informatie en het mogen spelen met de webcam! Vind zowel de Panasonic als Axis een mooie cam voor het internet. Keuze op een webcam wordt er zo niet makkelijker op :silly: :woohoo:
Is de Mount van de Axis ook groter (boller) te verkrijgen dan alleen een halve bol?

Ohja, hoe zit dat bij jullie nou precies met de voeding, ging dit nou door de ethernetkabel of moet er nog een apparte netstroom kabel bij liggen? Denk dat dit eventueel nog het grootste minpunt zal gaan worden bij de camera aangezien ik met absurde kabel afstanden heb te maken. Als ik goed begrijp dienen dit type camera's rechtstreeks op de modem aangesloten te worden en niet op de PC (?)


Hallo wthus,

Eventjes heel kort, zeer druk op dit moment ;-)

De Axis wordt gewoon gevoed met 220, in de Dome zit een voeding waar je de Axis weer mee kunt voorzien van de spanning, tevens dient die ook voor de verwarming en de ventilator.
Ik wil persoonlijk liever geen spanning op mijn utp kabel, wil dit tocg graag gescheiden houden. Ik weet het niet meer zo goed, maar volgens mij gaat dit met de PTZ214 ook niet.

Het klopt ook wat je zegt, geen pc nodig, rechtstreeks in de router met utp en die kun je dan weer instellen dat de cam via internet te bereiken is, dit gebeurd met behulp van poorten.

Kleine leuke tip, www.grc.com en dan schieldsup, kun je kijken welke poorten bij je open staan of niet.

De Dome is niet helemaal, zijn alleen maar half te krijgen, omdat meestal toch naar onder gekeken wordt, maar is ook niet goed als de cam vol in de zon staat en vooral niet als de cam in de zon kijkt, want de temp loopt hoog op.

Bij de Axis zit ook geluid bij, als ik de baterij weer vervang buiten bij de cam, je kunt ook geluid terug spelen naar de cam, dus als er dan mensen staan die horen je dan, spielerei ;-)
De microfoons hebben ik buiten de dome bevestigd en gaan ongeveer 3 maanden mee met 24/7

Wat beeld betreft is via internet minder, omdat je gaat comprimeren, hier thuis is het perfect, heb je de volledige bandbreedte en snelheid, wordt tijd voor glasvezel.

Reactie op mijn voegen van het huis, klopt, die zijn slecht, hihihi, dat zijn van die opgezette voegen en die zijn aan vervanging toe. Ook de dakgoot en de daken, maar we zijn aan het verbouwen, hihihi.

Als er nog meer vragen zijn dan horen we die wel, ik laat nog eventjes open staan voor andere testers en dan gaat die weer dicht, ivm brandbreedte, heb het goed gemerkt vandaag dat er gebruik van gemaakt is ;-)



Mobitex is ook zeer perfect, toppie cam.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8