Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door wslangerak
#3790
Inderdaad perfekte PC'tjes voor een prima 2e hands prijs! Wij gebruiken op het werk de GX280 en die dingen zijn - bij een normale processorbelasting - echt muisstil. USB-aansluitingen zat (2 aan de voorkant, 6 aan de achterkant).
Door osjohn
#4291
Ik heb mijn computertje lopen, mijn vantage is nu werkende en schrik niet, verbruik is 22W zonder beeldscherm.
Daarbij gekoppelt aan een APC die 24v is met een auto omvormer 24-12v.

Nu met onweer trek ik de stekers eruit en loopt het weerstation nog
zeker 6uur dmv de ingebouwde accu's.

John van Os
Door jorissynaeve
#4390
Ik vroeg me af of je na het installeren van meteohub nog een mysql-ftp-php-server er op kunt plaatsen.
Ik weet dat er verschillende firmwares zijn die dit kunnen maar meteohub werkt met openslug.
Door osjohn
#4763
Linux is een geweldig besturingssysteem maar veel software wordt er niet voor gemaakt, zo ook met de weathersoftware.
Wil je zo een goedkoop mogelijk computertje maken of kopen zal je nu toch bij de Intels duo processors uit komen die ongeveer 65W of de Atom 20W gebruiken en toch met XP draaien.

John van Os
Door Eckie76
#4774
Goes schrijft:
Ik gebruik zelf een Dell Optiplex GX270 met een 2.4MHz processor en met 1GB geheugen en een 40GB HDD wat op XP Pro draait.
Het is een klein stil en zuinig systeem.
Deze computer ligt bij mij in de huiskamer onder een kast en is direct aangesloten op mij VP2.
Ik gebruik uiteraard geen beeldscherm toetsenbord en muis.
Dit systeem kost ongeveer 100 euro 2e hands, dus voor mensen die zitten geen zin hebben om zelf iets in elkaar te zetten is dit een mooie compacte oplossing.
Dit systeempje draait nu 2 jaar zonder problemen.



Groeten.


Als Nederlander moet ik uiteraard vragen wat deze Dell ongeveer kost.
Ik werk met de Vantage Pro 1, seriele stekker en ik heb eigenlijk mijn twijfels over de USB-adapters in combinatie met WS Win. In het Duitse forum: www.wetterfreaks.de heb ik erg veel negatieve geluiden opgevangen over het gebruik van USB en WS Win. Wellicht is de nieuwste versie van WS Win daarin verbeterd.