Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door osjohn
#4783
De USB uitvoering is ook zeer goed, maar je zal iets meer computerkennis moeten hebben om meerderen softwareprogramma,s te laten draaien.
Gelukkig zijn nu de drivers erg goed, wat het voornaamste voor de koppeling voor de computer is.

John
Door Waling
#4800
Linux is een geweldig besturingssysteem maar veel software wordt er niet voor gemaakt, zo ook met de weathersoftware.


Is onderstaand artikel een oplossing hiervoor.
Heb hierzelf geen ervaring mee.

Windows-software draaien onder Linux en op een Mac
Na een ontwikkelingstijd van 15 jaar is Wine officieel uitgebracht. Met deze gratis emulator kun je Windows programma's draaien onder een ander besturingssysteem zoals Linux of Mac OS X.

18·6·2008| Software| 2234


Wine staat voor Wine Is Not an Emulator, volgens de makers is hun software namelijk geen virtuele machine zoals "andere" emulators. Wel simuleert het een Windows besturingssysteem mee onder een ander besturingssysteem. Je kunt er Windows programma's mee draaien op je Mac of Linux pc's, en hoeft daarvoor geen Windows te kopen en te installeren. Alle programmacode die nodig is om Windows-programma's te draaien is door de ontwikkelaars van Wine zelf geschreven.



Hierdoor heeft de ontwikkeling ook zo'n tijd in beslag genomen. In 1993 begon men in het Windows 3.1 tijdperk. Bij iedere nieuwe Windows versie moesten de ontwikkelaars echter weer min of meer opnieuw beginnen.

Na diverse beta-versies sinds 2005 durven de makers het nu aan om een officiële 1.0 versie uit te brengen. Dit betekent niet dat je er zeker van bent dat alle Windows-software met Wine onder Mac OS X of Linux werkt. Maar duizenden programma's zijn getest en goed bevonden. Op appdb.winehq.org vind je hiervan een lijst. Vooral aan de ondersteuning van Adobe Photoshop CS2 de Microsoft Office viewers is veel aandacht besteed.


gelezen op http://www.fan.tv/Digitaal/toontext.asp?id=23744

Waling
Door Willy Peters
#4803
Dag John,

Ik heb een adapter in bestelling waar ik een 8GB compactflash kaartje in kan prikken. deze adapter past dan in de ide bus. Hier wil ik XP, AVG,WsWin en Weatherlink op installeren. De snelheid zal niet het je van het zijn maar ik denk dat ik het energieverbruik nog verder kan verminderen. Ik heb op dit moment op een 3,5" HD ca. 4 GB in gebruik.