Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door WSWijk
#27238
AenG schrijft:
Die trekontlasting is wel van levensbelang hoor.
Ik ben er al een paar keer achter blijven haken tijdens het werken in de tuin. Het was maar goed dat er aan beide kanten een tire warp zat:) .

Weet jij trouwens hoe groot het gat aan de onderkant was van die KNMI sensorhut? Want je zou denken, hoe groter het gat hoe meer koudestraling vanuit de ondergrond.


Hoi Geert,

Maar heb jij de kabel ook in zo'n buis zitten? Want ik kan me voorstellen dat je die zwarte kabel over het hoofd ziet. Maar met die grijze buis heb je dat probleem echt niet hoor. Maar ik wil hem nog wel vast gaan zetten.

En hoe groot dat gat was? Geen idee. Misschien dat iemand anders dat kan vertellen. Ik zou het niet weten.

Groeten

Theo
Door AenG
#27240
Ik heb die zwarte kabel niet in zo'n buis zitten dus die zie je wel eens over het hoofd.
Neem van mij aan, ook al maak je die kabel knalrood, je valt er een keer over. Maar het kan natuurlijk ook aan mijn leeftijd liggen:) .
Door AenG
#27242
tjabine schrijft:
AenG schrijft:
tjabine schrijft:
Hoi Geert,

Je hebt als ik het goed zie een kalibratie toegepast aan de sensor op klomphoogte, hoeveel heb je hem aangepast?

Gr Ron.


Hoe bedoel je Ron?
In de software? Daar heb ik niets aangepast.

Je maakt toch ook gebruik van de Davis sensor? die meet namelijk in stappen van 0.6 of 0.7 graden.
Uit ervaring weet ik dat je dan namelijk niet op een waarde van -0.3 kan uitkomen.
Vandaar dat ik dacht dat je een kalibratie had uitgevoerd.

Gr Ron.


Ron,

Naar aanleiding van je opmerking ben ik eens even op onderzoek gegaan in de software. Het bleek inderdaad dat er in de meteohub software een calibratie stond die daar niet moest staan. Zonder calibratie kom ik uit op -0.7 graden. Ik begrijp hieruit dat je dus alleen maar deze waarden kan meten (-1.4, -0.7, 0, 0.7, 1.4, 2.1, 2.8 etc) met een afwijking van 0.1 graad?

Geert
Door tjabine
#27243
AenG schrijft:
tjabine schrijft:
AenG schrijft:
tjabine schrijft:
Hoi Geert,

Je hebt als ik het goed zie een kalibratie toegepast aan de sensor op klomphoogte, hoeveel heb je hem aangepast?

Gr Ron.


Hoe bedoel je Ron?
In de software? Daar heb ik niets aangepast.

Je maakt toch ook gebruik van de Davis sensor? die meet namelijk in stappen van 0.6 of 0.7 graden.
Uit ervaring weet ik dat je dan namelijk niet op een waarde van -0.3 kan uitkomen.
Vandaar dat ik dacht dat je een kalibratie had uitgevoerd.

Gr Ron.


Ron,

Naar aanleiding van je opmerking ben ik eens even op onderzoek gegaan in de software. Het bleek inderdaad dat er in de meteohub software een calibratie stond die daar niet moest staan. Zonder calibratie kom ik uit op -0.7 graden. Ik begrijp hieruit dat je dus alleen maar deze waarden kan meten (-1.4, -0.7, 0, 0.7, 1.4, 2.1, 2.8 etc) met een afwijking van 0.1 graad?

Geert


Ok, ik dacht al zo iets.
Alleen ben ik er net achter gekomen dat het niet in stapjes van 0.7 is maar in stapjes van 0.5 en 0.6 graden.
Raar maar waar bv, 2.8 naar 3.3 naar 3.9
Te gek voor worden dat het niet gewoon met 0.1 graad gaat.

Gr Ron.
Door AenG
#27248
Het is inderdaad te gek voor woorden dat de probe een nauwkeurigheid heeft van ongeveer 0.6.
Weet iemand of er misschien iets beters op komst is?
Door tjabine
#27252
AenG schrijft:
Het is inderdaad te gek voor woorden dat de probe een nauwkeurigheid heeft van ongeveer 0.6.
Weet iemand of er misschien iets beters op komst is?


Het licht niet aan de probe hoor.
Ik heb nog een nieuwe temp/hum sensor als reserve hier, even aangesloten en die doet precies het zelfde.
Word dus ergens software matig gedaan in de logger/Console/Envoy?

Gr Ron.
Door AenG
#27253
tjabine schrijft:
AenG schrijft:
Het is inderdaad te gek voor woorden dat de probe een nauwkeurigheid heeft van ongeveer 0.6.
Weet iemand of er misschien iets beters op komst is?


Het licht niet aan de probe hoor.
Ik heb nog een nieuwe temp/hum sensor als reserve hier, even aangesloten en die doet precies het zelfde.
Word dus ergens software matig gedaan in de logger/Console/Envoy?

Gr Ron.


Heeft dit grondstation dezelfde problemen?
http://www.weerstationkopen.nl/6345ov-l ... e5a8ef07de
Door tjabine
#27256
AenG schrijft:
tjabine schrijft:
AenG schrijft:
Het is inderdaad te gek voor woorden dat de probe een nauwkeurigheid heeft van ongeveer 0.6.
Weet iemand of er misschien iets beters op komst is?


Het licht niet aan de probe hoor.
Ik heb nog een nieuwe temp/hum sensor als reserve hier, even aangesloten en die doet precies het zelfde.
Word dus ergens software matig gedaan in de logger/Console/Envoy?

Gr Ron.


Heeft dit grondstation dezelfde problemen?
http://www.weerstationkopen.nl/6345ov-l ... e5a8ef07de


Ja! alle extra stations die je aansluit buiten de iss en temperatuur kunnen meten
hebben dat helaas.
Lees dit stukje van Edwin maar eens.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/3166-2de-temp/hum-station/Page-2

Gr Ron.
Door AenG
#27257
tjabine schrijft:
AenG schrijft:
tjabine schrijft:
AenG schrijft:
Het is inderdaad te gek voor woorden dat de probe een nauwkeurigheid heeft van ongeveer 0.6.
Weet iemand of er misschien iets beters op komst is?


Het licht niet aan de probe hoor.
Ik heb nog een nieuwe temp/hum sensor als reserve hier, even aangesloten en die doet precies het zelfde.
Word dus ergens software matig gedaan in de logger/Console/Envoy?

Gr Ron.


Heeft dit grondstation dezelfde problemen?
http://www.weerstationkopen.nl/6345ov-l ... e5a8ef07de


Ja! alle extra stations die je aansluit buiten de iss en temperatuur kunnen meten
hebben dat helaas.
Lees dit stukje van Edwin maar eens.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/davis-weerstations/3166-2de-temp/hum-station/Page-2

Gr Ron.


Ik lees dat het grondstation in 2010 een update heeft gehad.
Heeft iemand daar ervaring mee? En bestaat het probleem dan nog steeds?

-----------------------------------------------------------------
levering met nieuwste firmware update en printboard revisies 2010
----------------------------------------------------------------
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20