Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Hansy
#22422
Hoi Tinuz,
weer een tip waar ik zelf niet op gekomen was,
ga vd week hiermee aan de slag, ik laat wat van mij horen als het gelukt is.
nogmaals bedankt.
Hans
Door Hansy
#23587
Hoi ik heb de windmeter aangesloten met 13 mtr kabel en in de schuur een,
batt houder voor 2 aa 1.5 volt batt,
nu hoef ik niet meer in de mast,
werkt prima.
gr Hans
Door tinuz97
#23589
Dat kan ook inderdaad,maar ik wilde toen van de batterijen af :laugh:
Heb je wel gecheckt of je nu met batterijen op 13 meter ook nog 3 volt hebt aan het einde?
Uiteraard hoef ik dit nu niet meer omdat ik geen cresta meer heb,maar de davis met solar :)
PS:
en de gaatjes wel goed dichtgemaakt he neem ik aan,en de tin goed laten 'vloeien' anders kan het alsnog losraken....ik heb de draadjes toen om de veren gedraaid en toen de tin laten vloeien,blijft het zeker vastzitten mocht er oxidatie ontstaan ;)
Door andre
#23591
hallo

ik heb zelf een cresta WXR815

ik ook een mast achter het huis op 4 meter boven het dak en heb daar zelf ook een draad aan gesoldeerd een dun draadtje van een deurbel +/- Rood/Blauw en het werkt met een adaptor die je in verschillende volts kan zetten ook op 1 volt /tot 14 volt

met vr gr André
Door tinuz97
#23592
andre schrijft:
hallo

ik heb zelf een cresta WXR815

ik ook een mast achter het huis op 4 meter boven het dak en heb daar zelf ook een draad aan gesoldeerd een dun draadtje van een deurbel +/- Rood/Blauw en het werkt met een adaptor die je in verschillende volts kan zetten ook op 1 volt /tot 14 volt

met vr gr André

Klopt,zo had ik het ook gedaan.....wel met een goede gestabiliseerde adapter...ongestabiliseerd niet geschikt ervoor.