Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Hansy
#22392
Hallo
ik zou mijn windsensor graag op stroom willen voeden ipv batt,
dan hoef ik deze niet meer naar beneden te halen voor 2 aa 1.5 volt te vervangen,
ik heb een cresta 810 is dit te doen met een adaptor en hoe sluit ik dit aan,
hij hangt op 8 mtr hoogte.
gr Hansy
Door tinuz97
#22393
Dat werkt,goede gestabiliseerde adapter gebruiken,en zorgen dat er geen vocht inkan.
Had ik bij mijn oude cresta ook gedaan,en werkte super.
Helaas geen foto's van gemaakt :(
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#22394
Hallo Hansy

Zorgen dat de Adapter ergens binnen in het stopcontact steekt en het kabeltje wat er aan zit verlengen en met tyreps netjes langs de mast naar boven.

Simpel toch?

Mvg,

Martijn
Door JPC
#22404
Bij zulke lage stromen als zo’n sensor trekt, hoef je je geen zorgen te maken over spanningsverlies over de draden.
(Zelf heb ik er lithium penlites in gestopt. Werkt nu al 2 jaar, maar zijn natuurlijk wel een keer leeg)
Door tinuz97
#22405
Hansy schrijft:
oke tinus
maar hoe sluit ik dit aan en in totaal een kleine 12 meter kabel spannings verlies?
ben niet super met electro,
thx Hans


Als je een goede gestabiliseerde adapter neemt,bv een velleman heb je daar geen last van.
Let wel dat je geen superdunne draad neemt,en die tegen water/zon kan een beetje.
En dan hopla gewoon op 3volt zetten de adapter.
Door Hansy
#22408
oke de kabel kan in de buis van de mast is boven en onder afgedopt dus geen last van
vocht en zon.
maar hoe sluit ik zoiets aan met plus en min
waar de plus vd batt zit een draad en het zelfde met de min?
Hans
Door tinuz97
#22417
Hansy schrijft:
oke de kabel kan in de buis van de mast is boven en onder afgedopt dus geen last van
vocht en zon.
maar hoe sluit ik zoiets aan met plus en min
waar de plus vd batt zit een draad en het zelfde met de min?
Hans


Ik zou het in het kastje van de windmeter solderen als ik jou was,althans zo had ik het gedaan.
Na alle waarschijnlijk (logica ga ik vanuit) zit in het kastje vast een rode en zwarte draad,dus rood=+ en zwart de -
Zou het dus solderen,en niet knopen.
Door Hansy
#22420
yes tinus hier kan ik wat mee bedankt.
nog een vraagje kan ik er oplaadbare batt in plaatsen zodat als er eens een stroomstoring is niet in de mast hoef te reseten,
nogmaals bedankt.
Hans.
Door tinuz97
#22421
Gewoon slimmer zijn,want van de fabriek uit staat hij al uitgericht op het noorden.
Dus even kijken welke stand dat is,en dan zo de paal van je windmeter draaien dat hij goed staat,en heb je die reset knop helemaal niet nodig na bv stroomuitval ;)