Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Eckie76
#24080
Hallo allemaal,

ik heb helaas niet veel kunnen vinden wat mij helpt.
Mijn vraag is of iemand een tip voor me heeft voor een draadloze webcam die ik buiten aan de schoorsteen kan bevestigen.

Speciale wensen:

* Stabiele draadloze verbinding. Afstand tot de pc zal gauw 10 meter bedragen.
* Ik zou graag een livestream willen weergeven
* Moet op XP kunnen draaien.
* Mag niet te veel kosten :) maximaal 150 euro.

Ik hoop dat iemand mij kan tippen.

Groet Olaf
Door jorissynaeve
#24090
Ik ben vrij tevreden van mijn webcam: Foscam FI8904W: zeer stabiele wifi, nachtzicht

Door enkele structurele veranderingen hier thuis wil ik mijn camera anders wel verkopen voor 75€ (ipv 95€) exclusief verzending (half jaar oud). pb voor meer info ;)
Door Overijse
#24091
* Stabiele draadloze verbinding. Afstand tot de pc zal gauw 10 meter bedragen.


Het is de afstand tot de router die telt, niet die tot de pc. (indien de router niet naast de pc staat natuurlijk).

Grtz
Kris
Door tinuz97
#24094
andre schrijft:
http://www.foscam.nl


hoop dat U hier iets aan hebt

vr gr Andre roden


Wil niet lullig zijn,maar dat lijken exact de zelfde cameras als van chinavasion...
Alleen kosten ze daar de helft :silly:
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#24096
Wil niet lullig zijn,maar dat lijken exact de zelfde cameras als van chinavasion...
Alleen kosten ze daar de helft :silly:


De naam zegt het dan ook al: chinavasion , Waarschijnlijk imitatie dus en daarom de helft goedkoper, Maar is de Kwaliteit ook de helft minder? Of maakt dat geen verschil?

Mvg,

Martijn
Door Eckie76
#24098
Kwaliteit speelt hier wel even de hoofdrol, ik wil geen rotzooi. Als ondernemer weet ik uiteraard ook wel dat n'importe quel fabrikant je gruwelijk hard in je portemonnee genaaid laat worden bij een aankoop, maar de pijn moet zo draaglijk mogelijk blijven :)

Even serieus: Ik neig toch sterk naar de Axis - afdeling, hoewel de Foscam van Joris mij ook zeker overtuigt qua specificaties.