Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weerstation
#24100
Denk er wel aan dat de genoemde axis cam een binnencamera is. Bij bevestiging tegen de schoorsteen, in weer en wind, zal je hier zeker een behuizing omheen moeten maken.
Door tinuz97
#24106
jorissynaeve schrijft:
De camera's van chinavasion en al de andere identieke camera's zijn allemaal namaak. Foscam is de officiële verdeler van deze camera's. Ik heb er onderzoek naar uitgevoerd ;) http://www.foscam.com/

Namaak?
Zit gewoon dezelfde sony beeldchip in hoor....mijn maat besteld ze altijd daar (werkt in de beveiliging) en is ontzettend goede kwaliteit.
Die van foscam worden door hem zelf gemaakt dan? nee....gewoon een opdruk en wed dat ze ook uit china komen.
Tevens vind ik de redenering dat als iets uit china komt namaak is niet terecht,check het importeer topic maar eens op tweakers.net van china import (waaronder chinavasion)
Dan zou mijn samsung tv uit nederland ook nep zijn? wordt ook in china gemaakt.
Maak die van jou eens een keer open,maak een foto,zal ik hetzelfe doen bij de chinavasion camera,weten we het zeker.
Uiteraard kan je hem in nederland bij foscam bestellen,daar hoor je mij niet over,maar om nu meteen te zeggen dat chinavasion nep is vind ik ook onzin,want dat is het niet uit ervaring.
Helaas mag ik geen merken noemen,maar kan je verzekeren dat veel zogenaamde nederlandse camera's gewoon uit china komen met andere opdruk (merk) maar van binnen exact hetzelfde zijn (ervaring)
Was ook maar een tip he,zeg niet dat je daar moet kopen ofzo (goed bedoeld overigens wat ik boven schrijf)
Groeten ;)

Nog een duidelijk voorbeeld bv:
Koop je elco's van philips 10.000uf 50 volt,betaal je bv 20-25 euro de stuk.
Koop je ze bij Amplimo,zijn ze bv 10 euro per stuk,staat geen philips op maar amplimo...worden gewoon in opdracht bij philips gemaakt,alleen andere naam,ook nep?
Nee,dat is nu marketing.
Door Eckie76
#24107
Voor mijn part wordt dat ding boven op de Kilimanjaro gemaakt, als hij het maar goed doet en de instructies duidelijk zijn zodat ik de zondagsrust niet hoef te verstoren door woedeaanvallen :)
Door andre
#24118
hallo

wat ik even wilde zeggen, is dat er om een tip ging om een goede werkende webcam,
wat merk type of iets dergelijks word niet om gevraag.
wat maakt het uit wat merk het is als het maar goed werkt.
geef je hier een tip moet je zien wat dat los maakt.

gaat niet meer om de vraag

vr gr Andre
Door AenG
#24131
Olaf,

Hier nog een plaatje van de axis M1011 van weerstation Heerhugowaard en vergelijk de kwaliteit met andere merken. Plaats de camera het liefst met zicht naar het noorden ivm tegenlicht.
http://www.weerheerhugowaard.nl/

Je moet er inderdaad nog een buienbehuizing bijkopen. Zie hier.
http://www.webcamcenter.nl/catalog/prod ... hp?ppid=23

Wil je nog iets meer uitgeven dan heb je voor 150 euro meer een M1054 met een resolutie van 1280 x 800.

Via deze link kun je mooi de specificaties vergelijken.
http://www.axis.com/products/video/came ... tguide.htm

Succes.

Gr Geert
Door nolversteeg
#24132
Hallo Meteovrienden,

Buiten de discussie van wel of niet goed en duur of goedkoop, pas wel op waar je de camera plaats en waar hij naar toe kijkt. ik had 2 weken geleden de Politie aan de deur en moest de camera direct verwijderen, omdat dit verboden was en omdat er mensen geklaagd hadden. ik mocht hem wel naar mijn eigen tuin laten kijken .Na enig onderzoek, waarvan ik het resultaat al wist ben ik op pad gegaan en direct de klager gevonden. Ik heb hem het plaatje laten zien wat er gemaakt werd (voordeel van WiFi) en dat de camera op een vast punt ston,en niet in de tuin keek . probleem opgelost .

Groeten Nol
Meteo Eersel
www.nolversteeg.nl
Door Eckie76
#24133
Bedankt allemaal voor de tips.

Het is wel triest als mensen meteen zo met de politie gaan dreigen.
Uiteraard respecteer ik ieders privacy, maar zolang je niet op ramen van buurtbewoners mikt moet dat toch geen probleem zijn.