Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Eckie76
#24248
Voor de techneuten onder ons heb ik een vraag:

Ik heb een webcam met ca. 3 meter kabel.
De webcam wil ik op zolder uit het raam laten blikken.
Echter, de laptop staat op een vaste plaats een etage lager.

Is het mogelijk, om de webcam op een usb-hub aan te sluiten, die dan vervolgens het signaal doorstuurt naar mijn laptop, of ben ik nu heel wazig bezig?

Groet Olaf
Door fbockstael
#24250
Hallo Olaf,

Ik denk dat je toch een stukje vergeet.
De verbinding tussen die hub en je laptop, hoe komt die dan tot stand?

Groet,

Franklin
Door Eckie76
#24253
USB verlengen is geen optie, of op zijn hoogst met 1 usb-repeater kabel van 5 meter.
Ik bedoel eigenlijk een hub die op wifi zendt.

Je sluit dus een bedrade webcam aan op die hub, die dan via Wifi de boel naar mijn laptop stuurt.
Ik kan alleen nergens iets zinnigs vinden.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#24254
De oplossing is dan ook misschien een Draadloze Wifi IP Webcam ?

Daar al eens aan gedacht?

Mvg,

Martijn
Door Eckie76
#24258
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
De oplossing is dan ook misschien een Draadloze Wifi IP Webcam ?

Daar al eens aan gedacht?

Mvg,

Martijn


Yep, daar slaap ik al weken niet van, zij het dat ik nog een prachtige (bekabelde) Logitech C600 heb waarvan het beeld zo goed is dat ik die vanachter een raam wil publiceren op zolder.
Ik ben teleurgesteld in de beeldkwaliteit van veel IP-cams. Ik heb vandaag zelfs een model van 500 euro getest en vond de beelden nog steeds niet overtuigend.
Livestream heb ik niet nodig, gewoon elke minuut een snapshotje op de remote-server.
Door Eckie76
#24260
fbockstael schrijft:
Zoiets Olaf:

http://www.gadgetell.com/tech/comment/belkins-next-gen-wi-fi-usb-hub/

Dan zou ik maar voor een IP-cam met wifi gaan hoor, heb ik ook en werkt meer dan perfect.

Groet,

Franklin


Juist, zoiets zoek ik...maar dan iets minder duur aub.
Zal wel niet bestaan nog :)
Ik wil niet voor een dubbeltje op de eerste rang, maar zo veel geld voor wat plaatjes kan ik niet verantwoorden hiero :)
Door Regards
#24273
Regards schrijft:
Olaf,

Misschien is dit een oplossing?

USB --> UTP-UTP -->USB

Gr Rik

Hmmmmmm,

Ik lees net: Dit product is helaas niet meer leverbaar

Even wat muntjes in de Google machine gegooid: USB --> UTP/UTP -->USB is wel iets duurder :(

Ik durf niet met 100% zekerheid te zeggen dat het werkt, maar als je het test en de verpakking netjes opent kan je het nog terug sturen na testen (lijkt mij).

Gr Rik