Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Luc
#3792
De leverancier van de Meteohub gaat ondersteuning schrijven voor upload naar http://www.hetweeractueel.nl. Na enkele mailwisselingen kreeg ik zojuist een bevestiging dat dit binnenkort gaat gebeuren.

Hiermee wordt het mogelijk voor de Meteohub bezitters om hun gegevens te uploaden naar hetweeractueel.nl.

Zodra de ondersteuning klaar is, plaats ik hier een bericht en zet ik ook een handleiding online.

Luc
Door Luc
#4187
Ik heb zojuist een eerste upload bestand gekregen van de leverancier van de Meteohub. Ik ga de komende dagen de ondersteuning aan mijn kant schrijven en dan testen.

Als het meezit wordt in de volgende release van Meteohub ook de upload naar hetweeractueel.nl ondersteund.
Door sparkle
#4290
Ik verheug me ook al op de ondersteuning.
Aangezien ik gisteren me linksys NSLU2 heb besteld kan het me niet snel genoeg gaan. Maar wachten rustig af.

Groetjes

Richard
Door Luc
#4292
Ik heb een eerste versie getest. Dit ziet er goed uit.

Er zijn nog een paar kleine aanpassingen nodig aan de Meteohub kant. De import aan het kant van hetweeractueel.nl werkt goed.

Ik heb geen idee wanneer deze aanpassingen gemaakt worden aan de kant van Meteohub. Deze week heeft de ontwikkelaar achter de Meteohub vakantie, heb ik begrepen. Nog even geduld dus nog....
Door harry
#4393
Ik heb net een experimentele tekst file naar hetweeractueel gestuurd ,nadat ik een update van meteohub heb gedownload.Hoop daarom dat mijn gegevens weer gauw zicht baar zijn.
Groetjes Harry Veldhuis http:/www.weerstation-almere.nl
Door sparkle
#4394
ook ik ben bezig met meteohub en tot op het moment wil het nog niet lukken.
Ik krijg een foutmelding bij het uploaden naar me ftp pagina.

Hoe ik dat moet oplossen wordt nog aangewerkt.

Groetjes

Richard
Door harry
#4395
ftp host server1.starthosting.nl (misschien heb je hier ftp. voorstaan probeer die eens weg te laten. MIJN HOST VUL HIER JE EIGEN IN)
ftp port 21
username (weerstat)( MIJN USERNANE VUL HER JE EIGEN IN)
Password (HIER JE EIGEN PASWORD)
Directory /www (VUL HIER HET JUISTE PAD IN)
AANVINKEN FTP-Upload activated

Groetjes Harry Veldhuis
Door Frits
#4397
Hallo Luc,

De update voor het uploaden vanuit Meteohub naar Het Weer Actueel is er!:)
Van de site www.meteohub.de Update 2.4a Meteohub software: "Adds support for weather network "hetweeractueel.nl" (still experimental)."

Nu is alleen de vraag hoe dit verder werkt? Optie Hetweeractueel heb in aangevinkt in Meteohub, uploaden van bestanden en grafieken werkte al naar mijn website, maar ik zie verder niets herkenbaars als file voor Het Weer actueel.
Is er al een handleiding vanuit Het Weer Actueel beschikbaar? Het is mij namelijk niet duidelijk hoe de uploadfile er uit moet gaan zien vanuit Meteohub. Of is de update 2.4a nog zo experimenteel dat het nog niet werkt voor Het Weer Acueel?:S

Groeten,

Frits
Door Luc
#4398
Ik weet niet precies wat er aan de meteohub kant ingesteld moet worden. Maar na upload zou er een bestand hetweeractueel.txt moeten staan op de locatie waarnaar je upload.

Harry is het gelukt voor Weerstation Almere. Wellicht kan hij aangeven hoe het hij dit gedaan heeft. Vanaf nu wordt de data door weerstation almere doorgeven via de Meteohub

De file is nog experimenteel, omdat ik (nog) niet alle waardes doorkrijg van de meteohub. Zo is het blijkbaar niet mogelijk de barometer trend door te geven.