Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door MarTan
#24764
Hallo,

Jawel het is weer bijna anderhalf jaar geldeden en nu waren de baterijen leeg van de windvaan.
Aangezien het een hele klus is om deze te vervangen heb ik draadjes gemaakt aan de batterij voeding. Tot zover geen probleem.
Nu heb ik een voeding gemaakt van 3 volt gestabiliseerd maar dan ziet de console geen sensors meer. Ook de extra temperatuur sensors die op baterijen werken vallen dan weg.

Ik heb 3 sensors op deze voeding aangesloten (Wind / Regen / Temp) allen op het dak.
Het weerstation is een TFA Nexus Pro overigens.
Zodra ik de externe voeding eraf haal en daar twee baterijtjes op aansluit werken de sensors direct goed. En alle andere sonsors zijn er dan ook weer.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn waarom de externe voeding niet werkt?

Martijn
Door pa3hio
#24779
Meten is weten, controleer hoe hoog de spanning is bij de zender, en controleer ook zeker de polariteit!! Op deze manier moet het gewoon kunnen werken, spanning is spanning...suc6 :)
Door MarTan
#24830
Hoi,

Ja dat dacht ik ook maar de spanning is 2,95 volt en ook naar 3,2 volt gebracht. Dit mocht niet helpen. Dit is de spanning met volle baterijen.
Het rare is dat als ik deze sensors op de voeding aansluit ook de andere sensors die niet op deze voeding zitten ook weg vallen.
Waarschijnlijk zit er toch iets van een rimpel op de voeding wat de zender uit balans brengt. Ik zal eens een scoop regelen en meten. Spanning en stroom zat maar nu de rest nog. Het blijft een uitdaging. Reden is dat ik niet het dak op hoef om de baterijen te vervangen. Dit gaat nogal lastig.
Door MarTan
#24924
Het is gelukt om de sensors op een externe voeding aan te sluiten.
Even met een scoop gemeten en er zat toch nog te veel rimpel op de spanning.
Teven de voltage naar 3.1 volt gebracht. Dit was het probleem. Nieuwe batterijen geven een totale spanning van 3.2 volt af.