Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Willy Peters
#25345
Nog een aanvulling, Als je bij Farnell bestelt is voor de particulier de minimum order € 50,= ex BTW. De kosten van de componenten zijn € 4,11. Dus hier kun je als particulier niet bestellen.

Willy
Door jorissynaeve
#25349
Ah ok, enig idee waar je dan wel elektronische componenten bestellen kunt? De IR sensor zal bij Antratek dan zijn vermoedelijk..
Door nolversteeg
#25373
Hallo Meteovrienden,

Het sneeuwhoogte project lijkt mij ook een uitdaging als er onderdelen besteld gaan worden kan je deze voor mij ook meebestellen komplete kit volgens sheet.

groeten Nol Versteeg
Meteo Eersel
nolversteeg@chello.nl
Door kees ws middelburg
#25374
ook ik vind het een intressant project en een uitdaging,voor de rest het zelfde als Nol ,als het kan gewoon alles in een keer bestellen volgens de sheet
Door jorissynaeve
#25375
Ik contacteer morgen eerst mijn plaatselijke elektronicazaak of ze alle onderdelen hebben (op uitzondering van IR-sensor, DS2438 en RJ45-jack, die ik bij Hobby-boards ga bestellen). Indien ze die niet hebben zou ik bij Digi-key bestellen. Dan is er free-shipping wanneer we een bestelling doen van meer dan 65€. Met minstens 3 mensen bestellen komen we er wel op die manier.

Ik laat van zodra ik de elektronicazaak gecontacteerd heb meer weten.

Net een mail terug gehad van de ontwikkelaar van dit sneeuw-sensor systeem en hij krijgt een accuraatheid tussen de 2mm en 5mm.
Door Doornenburg weerstation
#25376
Wil wel mee doen met dit project. Net als Nol en Kees kan je voor mij de komplete kit meebestellen volgens de sheet.

gerard


doornenburgweer
Door WSWijk
#25378
En zo komen we ergens, toch?

Ik zou ook graag mee doen, maar is er ook iemand die zich geroepen voelt om iemand die geen 1-wire heeft liggen, uit de brand te helpen?

Vooral als het iemand is met 2 x linker hand en zonder soldeerbout... :laugh:

En ik denk dat ik niet de enige zal zijn met dit verzoek. Niet iedereen is zo handig met zo'n soldeerbout.

En de totale kit is (neem ik aan) inclusief behuizing? Want zonder behuizing kan je hem niet echt buiten monteren (neem ik aan).

Groeten

Theo
Door jorissynaeve
#25380
Ikzelf heb een 1-wire systeem. Vermits toch onderdelen van Hobbyboards besteld zullen moeten worden kan dit ook ondertussen mee besteld worden. Ik kan dan ook uitleggen hoe het 1-wire systeem in elkaar zit.

Ik zal morgen zo'n invulformulier maken waar iedereen kan zeggen wat men moet hebben en waar ik de prijs bij zet van elk onderdeel. Ik denk dat dat het gemakkelijkste is op die manier.

Ik heb 6 jaar geleden wel enkele dingen gesoldeerd dus als je mij vertrouwd wil ik wel ook alles in elkaar solderen. Zo heel veel werk is dat niet alleen zal de verzending iets duurder zijn omdat de sensor niet in een normale beschermende enveloppe zal kunnen denk ik.

Voor de behuizing moet ik nog eens kijken. Ik weet zelf nog niet hoe de behuizing het makkelijkst te maken en dat ga ik pas weten als de sensor klaar is.

En voor de betaling, als een bestelling gemaakt wordt, ik wil alles bestellen en naar jullie doorzenden maar ik kan wel niet alles voorschieten (student ;) ).
Door kees ws middelburg
#25381
dat je niet alles voorschiet snap ik ,geen probleem voor de rest om geld naar je over te maken
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 19