Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
#25397
Iemand kennis van de photodiodes? Ik vind in het sensor-artikel dat deze photodiode minder dan 2€ kost. Echter vind ik voor dat type dat het 20€ kost. Ik vind wel andere photodiodes van 950nm die minder dan 2€ kosten. Iemand dus een idee welke photodiode aangewezen is om te gebruiken?

Indien ik dat weet kan iedereen die wilt z'n bestelling zetten.
Door weerstation
#25403
Joris, ik weet niet waar je die prijs vandaan hebt maar in Nederland kost de fotodiode BPW41N bij heel veel electroniczaken en webwinkels niet meer dan € 1.60.

Misschien moet je voor de andere artikelen ook eens op de "lokale markt" informeren het meeste van wat je nodig hebt is in de "plaatselijke" electronicazaak te koop.
Door jorissynaeve
#25404
Ja, ma die BPW41N is verkeerdelijk geïnterpreteerd door mij. Dat is niet de fotodiode die we nodig hebben. Het is de PDB-V113 die we nodig hebben. Nu ja, ik heb het aan Chris (ontwikkelaar sensor) gevraagd. Hij zal nu wel al wakker zijn daar in de VS dus verwacht ik vanavond nog antwoord :)
Door jorissynaeve
#25412
Beter nieuws vermoedelijk: de plaatselijke elektronica-winkel heeft meeste onderdelen of kan aan meeste onderdelen geraken (zelfs de IR-sensor). Dat zou weet een pak kosten besparen. Meer info zo snel mogelijk ;)
Door jorissynaeve
#25452
Oke, kunnen diegene die mee willen doen aan dit project, en dus onderdelen gezamelijk willen bestellen dit hier even melden? Ik ga dan ook een webpagina sturen waar je dan ook nog eens kunt aanduiden welke onderdelen je moet hebben met vermoedelijke prijs maar ik zou graag al een idee hebben van hoeveel mensen.
Dus: Zeg als je mee wilt bestellen en zeg direct ook of je een 1-wire systeem wilt hebben of niet. Ook of je zelf de sensor in elkaar wilt steken of dat je liever hebt dat ze jouw in elkaar gestoken opgestuurd wordt.
Door kees ws middelburg
#25455
ik wil ernog aan steeds aan deelnemen en bestel alles icl 1 wire systeem.
De sensor graag gebouwd .
Grt Kees
Door nolversteeg
#25456
Hallo Josis,

je mag mij ook aan de lijst toevoegen voor het complte paketje met 1-wire systeem samenbouwen doe ik zelf.

Gr Nol Versteeg
Meteo eersel
Door Willy Peters
#25462
Dag Joris,

Als je de componenten bij de plaatselijke electronicaboer kunt krijgen wil ik ook graag meedoen.
Geheel compleet incl. 1 wire systeem. Het bouwen van de schakeling en de behuizing doe ik zelf.
Vermeld je ook wat de kosten zijn en waar we het geld naar toe moeten overmaken?


Willy
Door jorissynaeve
#25463
Het 1-wire systeem zal zowiezo vanuit Amerika komen maar heb daar al goede ervaringen mee met die winkel. De overige componenten comen uit de plaatselijke electronicazaak (op de IR-sensor na die gekocht wordt bij Antratek).
Ik zal morgen een bestek tonen en zal dan ook zeggen waarop je mag overschrijven.
Door Waling
#25464
Hallo Joris,

Ook Weerstation-Hallum mag je aan de lijst toevoegen voor het complete pakket met 1-wire systeem. Het knutselen doe ik zelf.

Waling Terpstra
Weerstation Hallum
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 19