Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weatherservice
#25457
Beste leden,

Ik heb een boltek LD-250 in mijn bezit en de behuizing. Nu wil ik geen 25 meter lange ethernet kabel in mijn tuin leggen, maar liefst een draadloze verbinding van de sensor naar de ontvanger van de boltek. Hoe kan ik dit best oplossen?

Groet
Door weerzoetermeer
#25458
Beste Groet,

Van welk overdrachts protocol wil je dan gebruik gaan maken? Lijkt mij niet dat de Boltek gebruik maakt van tcp/ip dus waarchijnlijk zal je eerst iets van het protocol te weten moeten komen. Ik zou Boltek even mailen. Mijn ervaring is dat ze snel reageren.

Gr.
Thierry
Door weatherservice
#25467
Wel, het zou via de ethernetkabel naar een zendertje in het tuinhuis worden gebracht. Dat zendertje plug ik in in het elektriciteitsnetwerk en zo komt die data via het circuit binnen binnenshuis. Wij gebruiken deze manier van werken ook bij het internet en digitale televisie (België)

voorbeeld:

[img]http://www.alecto.info/images/productimages/HPD-142.gif[/img]
Door weerzoetermeer
#25472
Hallo Belg zonder voornaam,

Het lijkt mij niet dat dit goed gaat werken. Je krijgt ook te maken met vertraging en dat kan je niet gebruiken bij onweersdetectie. Je kan het natuurlijk gewoon proberen maar denk je wel aan je garantie?

Dus nogmaals, neem contact op met Boltek. Die kunnen je wellicht veel meer vertellen.

Je zou je vraag ook op het forum van Astrogenic kunnen stellen. Te vinden op: http://forum.astrogenic.com/ . Hier zitten allemaal gebruikers van Boltek systemen.

Maar waarom niet gewoon per draad? Enkel omdat er 25 meter draad door je tuin loopt of is er een andere reden?

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
#25473
Misschien is het ook een optie om je Boltek receiver op zolder te plaatsen zoals ik dat ook heb gedaan. Prima ontvangst en je hebt geen mast en geen waterdichte buiten antenne behuizing nodig. Ook zit je dan op een goede hoogte. ;)
Door weatherservice
#25495
"Hallo Belg zonder voornaam", moet ik hieronder enig respect verstaan?

Om terug te komen op mijn vraag en uw vraag. Wij zijn niet bij machte om onze volledige tuin om te ploegen voor een ethernet-kabel. Dat lijkt me dus duidelijk,waarom ik draadloos wil werken...

Ik heb het geprobeerd met de plugs, maar dit werkt niet. Volgende stap is Boltek zelf, hopelijk dat die iets vriendelijker zijn.

Belg zonder naam.
Door weerzoetermeer
#25496
Hallo ...........

Ik bedoel hier helemaal niets onvriendelijk mee. Ik vind het alleen normaal dat je elkaar aanspreekt met een voornaam of een achternaam. Niets meer en niets minder. Mocht je hierdoor (of andere) beledigd zijn dan bied ik hiervoor mijn excuses aan.

Succes met het draadloos maken van je Boltek....

Gr.
Thierry
Door weatherservice
#25497
Antwoord van Boltek:

Hello,



Unfortunately it is not possible to have a wireless connection from the antenna to the LD-250.





Best Regards,

Chris Rhoddy


Dit mag 'gesloten' worden.