Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door AenG
#25815
Ben je op zoek naar een camera of toebehoren, kijk dan eens hier.

http://www.camerashop24.nl

Ze hebben zeer veel keus en ze leveren snel.
Ik heb er zelf een IR-lamp gekocht. Alles wat in voorraad is heb je de volgende dag in huis!

Gr Geert
Door tinuz97
#25832
Ik wil niet lullig overkomen,want dat kan snel gebeuren met berichten is mijn ervaring,dus alvast bij deze:niet zo bedoeld.
Het lijkt namelijk een beetje op reklame,en volgens mij mag dat niet op hwa?
Ik kan het ook fout hebben hoor :laugh:
Door wslangerak
#25833
Als je de forumregels er op naleest mag het inderdaad niet:

20. Het is niet toegestaan om reclame te maken in het forum voor (eigen) diensten of producten. Berichten met reclame kunnen door moderators worden aangepast of verwijderd.


Deze regel is sinds het bestaan van HWA vrij ruim toegepast. Alleen wanneer iemand echt voor eigen diensten of producten reclame maakte is ingegrepen. Het zou dan namelijk een waar feest van spam kunnen worden. Zoals als eerder vermeld zijn er toch aardig wat mensen hier actief op het forum die diensten zouden kunnen aanbieden.

Voor wat betreft "reclame" voor zeg maar derden, is het moeilijk een scheiding aan te brengen tussen echte commerciële uitingen en het geven van tips aan elkaar. Waar leg je de grens? Als iemand zich te pletter zoekt naar een leverancier van een bepaalde batterij of accu, mag je hem dan geen tip geven? Per PM zou een optie kunnen zijn. Of een aparte categorie aanmaken voor dit soort vragen en ongevraagde tips.

Mijn persoonlijke mening is dat er wel iets meer duidelijkheid mag komen. Dan zijn discussies niet langer nodig en iedereen weet waar hij aan toe is.
Oftewel: we gooien het in de groep (Luc).

Overigens terzijde, maar ik vind dat je gerust dit soort discussiepunten mag posten. Zonder daarbij het risico te lopen dat je half HWA over je heen krijgt.

Gr,
Door SpeedyGJ
#25835
Van mij mag het wel zulke website's :)
Er is veel te vinden, zowel cams als lenzen en gezien dit in onze hobby veel gebruikt wordt vind ik het wel prima dat we zulke site's met elkaar door wisselen :)
Door Eckie76
#25838
wslangerak schrijft:
Als je de forumregels er op naleest mag het inderdaad niet:

20. Het is niet toegestaan om reclame te maken in het forum voor (eigen) diensten of producten. Berichten met reclame kunnen door moderators worden aangepast of verwijderd.


Deze regel is sinds het bestaan van HWA vrij ruim toegepast. Alleen wanneer iemand echt voor eigen diensten of producten reclame maakte is ingegrepen. Het zou dan namelijk een waar feest van spam kunnen worden. Zoals als eerder vermeld zijn er toch aardig wat mensen hier actief op het forum die diensten zouden kunnen aanbieden.

Voor wat betreft "reclame" voor zeg maar derden, is het moeilijk een scheiding aan te brengen tussen echte commerciële uitingen en het geven van tips aan elkaar. Waar leg je de grens? Als iemand zich te pletter zoekt naar een leverancier van een bepaalde batterij of accu, mag je hem dan geen tip geven? Per PM zou een optie kunnen zijn. Of een aparte categorie aanmaken voor dit soort vragen en ongevraagde tips.

Mijn persoonlijke mening is dat er wel iets meer duidelijkheid mag komen. Dan zijn discussies niet langer nodig en iedereen weet waar hij aan toe is.
Oftewel: we gooien het in de groep (Luc).

Overigens terzijde, maar ik vind dat je gerust dit soort discussiepunten mag posten. Zonder daarbij het risico te lopen dat je half HWA over je heen krijgt.

Gr,


Ik ben het meer dan gewend om veel over me heen te krijgen, omdat ik het namelijk gewoon rechtuit zeg als me iets dwarszit. En niet iedereen kan daar even goed tegen.

Wat dit onderwerp betreft: In mijn ogen een hier niet thuishorende reclame-topic.
Dit is overigens helemaal niet vervelend bedoeld tegen Geert, maar ik vind dit in strijd met de regels, omdat het een regelrechte promotietekst is. De doeleinden ken ik niet, maar daar gaat het ook helemaal niet om nu. Het gaat om de vorm en inhoud, en die lijkt mij niet stroken met de regels.

Ik vind het ook een beetje schrijnend om te zien hoe Martijn zichzelf al op voorhand in een soort anticipatie-positie meent te moeten wringen.
Zeg toch gewoon wat je dwarszit, en of en waarom je het ergens niet mee eens bent.
We zitten hier tenslotte niet op Nederland Bekent Kleur, en Rene Danen is zeker niet deze website-beheerder :)
God zij dank...:woohoo:
Door AenG
#25841
Ik ben iemand die mijn kennis en ervaringen graag deelt met anderen. Het was totaal niet mijn bedoeling om hier ongewenste reclame te maken. Laat staan dat het een discussie losmaakt.

Sterker, ik denk dat dit soort reacties een averechts effect op iedereen heeft. Iedereen (ikzelf ook) past nu wel op met posten, en dat mag niet de bedoeling zijn.

Gr Geert
Door petergroeneveld
#25842
Eigenlijk is het simpel, wil iemand iets weten, kopen of wat dan ook, in dit geval b.v. over camera artikelen, dan stelt degene op het forum een vraag hierover.

Wil degene hem met reclame beantwoorden dan zal die hem een persoonlijke mail moeten sturen zoals Kees ook al zei. Wat mij altijd is opgevallen is dat wanneer iemand met een reclame link op het HWA forum bericht dat dit altijd wel door iemand wordt beantwoord met de vraag of het geen reclame is. Dit wordt dan voorkomen. ;)

Geert bedoelt het in zijn ogen goed en wil zijn eigen ervaring graag met iedereen delen, echter kun je de zogenaamde reclame link ook verbergend weergeven door de firma naam een andere naam te geven b.v. hier te koop camerastuff dan valt het wat minder op. :)
Door Eckie76
#25844
AenG schrijft:
Ik ben iemand die mijn kennis en ervaringen graag deelt met anderen. Het was totaal niet mijn bedoeling om hier ongewenste reclame te maken. Laat staan dat het een discussie losmaakt.

Sterker, ik denk dat dit soort reacties een averechts effect op iedereen heeft. Iedereen (ikzelf ook) past nu wel op met posten, en dat mag niet de bedoeling zijn.

Gr Geert


Zoals hierboven gezegd; niemand twijfelt aan je bedoeling.
Er staat nergens dat je hier met bepaalde plannen bezig was.
Ik denk juist dat het geen averechts effect heeft, want als je hier niks meer kan of durft te zeggen, of met elkaar durft te discussieren, waar zijn we dan mee bezig?
En er mag ook best plaats zijn voor humor, of zijn alle weeramateurs ontzettende azijnpissers?:woohoo:
Door Wietse
#25851
*******, waar maken jullie je druk om. Gewoon posten. Iedereen promoot hier toch ook z'n website, als ik wil kan ik met mijn website ook wel winst behalen...