Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door AenG
#26113
Hier gaat elk jongenshart toch sneller van kloppen.

Ik stel het volgende voor.
We richten een HWA-modelbouwclubje op. We bombarderen Luc tot voorzitter en ik wil wel de penningmeester zijn.
Alleen wil ik wel de uitvoering hebben met 6 motoren, want als daar een motor uitvalt dan blijft deze gewoon in de lucht. Natuurlijk nemen we de GPS-functie er ook bij.
Kosten inclusief zender en ontvanger 2000 euro.

Op zaterdagmiddag kunnen we afspreken om gezamenlijk alles in elkaar te zetten, want het is natuurlijk een bouwpakket. Dit kan eventueel wel hier in de schuur.

Alleen zullen onze wederhelften het niet goed vinden. Daarvoor heb ik in de andere schuur een WII opstelling klaargezet met daarbij een flinke stapel spellen.

Maar dit zal wel een droom blijven.:(
Door WeerstationGraveNL
#26491
Kun je met zo'n drone ook echt foto's en videoopnamen maken?
Dus niet alleen tijdens de vlucht kijken, maar ook echt achteraf afspelen?

En hebben jullie de attackvideo's al gezien.
Echt lachen :)
Door AenG
#26493
WeerstationGraveNL schrijft:
Kun je met zo'n drone ook echt foto's en videoopnamen maken?
Dus niet alleen tijdens de vlucht kijken, maar ook echt achteraf afspelen?

En hebben jullie de attackvideo's al gezien.
Echt lachen :)


Bij die Drone worden de beelden via wifi naar je computer gestuurd.

Met de Mikrokopter lukt het sowieso. Tijdens de vlucht foto's maken of filmen en dan later terugkijken. De filmpjes die hier in dit topic staan zijn op deze manier gemaakt. Maar dan heb je het ook over een heel andere prijsklasse.
Door GosZk
#26519
AenG schrijft:
Hier gaat elk jongenshart toch sneller van kloppen.

Ik stel het volgende voor.
We richten een HWA-modelbouwclubje op. We bombarderen Luc tot voorzitter en ik wil wel de penningmeester zijn.
Alleen wil ik wel de uitvoering hebben met 6 motoren, want als daar een motor uitvalt dan blijft deze gewoon in de lucht. Natuurlijk nemen we de GPS-functie er ook bij.
Kosten inclusief zender en ontvanger 2000 euro.

Op zaterdagmiddag kunnen we afspreken om gezamenlijk alles in elkaar te zetten, want het is natuurlijk een bouwpakket. Dit kan eventueel wel hier in de schuur.

Alleen zullen onze wederhelften het niet goed vinden. Daarvoor heb ik in de andere schuur een WII opstelling klaargezet met daarbij een flinke stapel spellen.

Maar dit zal wel een droom blijven.:(


Mag ik dan ook op de WII ;) ;)
Door Overijse
#51748
AenG schrijft:
WeerstationGraveNL schrijft:
Kun je met zo'n drone ook echt foto's en videoopnamen maken?
Dus niet alleen tijdens de vlucht kijken, maar ook echt achteraf afspelen?

En hebben jullie de attackvideo's al gezien.
Echt lachen :)


Bij die Drone worden de beelden via wifi naar je computer gestuurd.

Met de Mikrokopter lukt het sowieso. Tijdens de vlucht foto's maken of filmen en dan later terugkijken. De filmpjes die hier in dit topic staan zijn op deze manier gemaakt. Maar dan heb je het ook over een heel andere prijsklasse.


Nieuwe Drone 2.O kan de filmpjes rechtstreeks op USBstick die hij meeneemt opslaan in HD formaat of via de wifi verbinding rechtstreeks naar je Tablet (ja ook android wordt ondersteunt nu), iphone, ipad of andere smarttoestellen.

Heb me toch laten gaan en er eentje aangeschaft.

Na enkele testvluchten met bijhorende crashes en ja al een beetje brokken aan de drone, is het me toch gelukt om het onder de knie te krijgen. Hierbij de eerste beelden.

[video type=youtube]KJWAHhNfU_8[/video]
Door Overijse
#51750
jorissynaeve schrijft:
Mooi! En valt goed mee van prijs. Hoe hoog gaat dit ding?


In theorie tot 50 m afstand van je bediening. Hangt af van de wifi signaalsterkte en ontvangst van je bediening, en stoorzenders in de buurt natuurlijk.

Het zou mogelijk moeten zijn om er een wifirepeater tussen te steken en dan kan het oplopen natuurlijk. (Probleem hierbij, wifi repeater heeft stroom nodig).

Deze middag tot rond de 40 m gehangen (schatting), filmpje nog aan het bewerken, is geeindigd in een crash door lage scheervlucht op oplopend terrein.

Grtz
Kris
Door Overijse
#51752
AenG schrijft:
Leuk gedaan Chris.
Welk programma gebruik jij om de film te bewerken?


- Filmpjes worden op de USBstick opgeslagen als MP4
- Daarna omgezet naar WMV met formatfactory
- Dan bewerken met de Microbrol Movie Maker die in Windows zit.

Grtz
Kris