Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door L Schotanus
#27187
Hallo ik heb ook een vraag,wordt de beker niet te warm want bij de beschrijving van de folie staat dat de max temp 50 graden is gr L Schotanus
Door forsurh
#27188
Ik ga ervan uit van niet. Aangezien er gewoon een kleeflaag achter zit zou dat dan ook veel te warm worden.

Tevens is het zo dat het veel warmte verlies heeft met de buitenlucht. Als hij aan is wordt het niet meer dan handwarm.

En wat te denken als de regenmeter op een zonnige zomerdag vol in de zon staat?

Groeten,
Wisse
Door verhaar.riepe
#27189
Je zal hier wel een dimmer tussen moeten zetten anders wordt het te warm.
Ik heb er zelf een lampen dimmer tussen gezet en een 12v lampje om te zien hoe
veel hij gedimt is en of hij aanstaat.

Bij mij werd hij te warm en werd het plastic van de trechter zacht.

Doe er wijs aan en zet er 1 tussen.
Zeker als hij de hele dag aan staat, en je het niet in de gaten kan houden.

Ik heb de regenmeter vorig jaar aan gapast en dit jaar heb ik er een termostaat tussen gezet.

Ik heb zelf ook een WMR200, en in de winter geen problemen gehad met bevriezing van de regenmeter.
Door forsurh
#27216
verhaar.riepe schrijft:
Die heb ik tussen de 220v gezet.

Tussen de 12v werk deze niet want hij heeft 220v nodig.


Dacht ik al....

Ik heb er nu een dimmer tussen en controlelampje. Dit is een gloeilampje dus kun je mooi het vermogen aflezen.

Op dit moment het vermogen op ca 25% gezet. Nu maar eens zien wat er gaat gebeuren.

Te heet wordt het nu in ieder geval niet. De komende dagen worden er winterse buien verwacht, dus ik ben benieuwd.

groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door verhaar.riepe
#27219
Ok.
Ja je kan hem nu afstellen met dit weer.
Je kan hem best op 50% zetten hoor, dat kan zeker geen kwaad.

Succes met het afstellen en we gaan zien wat er gaar vallen van de week.

gr
René
Door Freeze
#42329
Wisse, de winter komt eraan... Voor mij de eerste met mijn WMR200. Met interesse dit topic door gelezen.

Ik mis alleen hoe je ervaring is geweest afgelopen winter met je regenmeterverwarming
Door forsurh
#42333
Mijn ervaring is zeer goed geweest, geen enkel moment de boel bevroren of wat dan ook. Vrijwel continue de boel op ca 50% sterkte gehad. Alles smelt dan mooi weg.

Aanradar dus!

Groeten,
Wisse