Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Freeze
#42943
De verwarmingsfolie die jij hebt gebruikt zie ik er niet meer tussen staan, deze is wat kleiner en een wat lager vermogen. De oppervlakte temperatuur wordt 50-55 graden. Zou een dimmer dan ook nog nodig zijn?
Door Freeze
#42944
Freeze schrijft:
Het verschil zit in het schakelvermogen:

250 V~ / 10 A (1), 12 - 24 V= max. 5 A

of

250 V/AC / 10 A (1), 12 - 24 V/DC max. 3 A

Welke moet ik hebben?

Ik neem aan de laatste?


Weet iemand het verschil?
Door forsurh
#42951
Freeze schrijft:
De verwarmingsfolie die jij hebt gebruikt zie ik er niet meer tussen staan, deze is wat kleiner en een wat lager vermogen. De oppervlakte temperatuur wordt 50-55 graden. Zou een dimmer dan ook nog nodig zijn?


Ik zou het zeker gebruiken. Je bent niet altijd het volle vermogen nodig. Let er wel op dat je de beker aan de binnenkant niet volledig in de alu folie wikkelt. Dit komt het zend en ontvangstbereik niet ten goede.

Groeten,
Wisse
Door fotogw
#42957
Hallo allemaal,

Ik heb ook net de Oregon-regenmeter van dezelfde verwarming voorzien. Ik heb gekozen om één van de verwarmingsfolies handmatig uit te kunnen schakelen. Ik heb in een externe behuizing een thermostaatje gemaakt die de temperatuur in de regenmeter meet (zelfbouw kitje Velleman), en van daaruit lopen er afzonderlijke draden naar de verwarmingselementen. Een van die draden loopt via een schakelaartje zodat het vermogen gehalveerd kan worden. Ik vermoed dat het hele vermogen (2x15w) niet altijd nodig is, vandaar.
En nu maar hopen dat het water onder de uitstroomopeningen geen dikke ijskorst gaat vormen...

Gerhard