Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door BeArt
#31191
Beste Free spirit,

Waarom ik zeker weet dat de sensor een combie is?:
1. Als ik de sensor vastpak tussen mijn vingers veranderd de temp en vochtigheid onmiddelijk. Dit terwijl er twee meter zit tussen sensor en rest behuizing door verlenging draden. Ra ra
2. Een temp sensor zal nooit bovenin een behuizing zitten. Zeker niet in een afgesloten deel met geen ventilatie. In een weerhut zitten de sensoren ook zo laag mogelijk i.v.m. verkeerde meting door opstijgende warmte bovenin de weerhut.

Mvrg Bart
Door FreeSpirit
#31194
BeArt schrijft:
Beste Free spirit,

Waarom ik zeker weet dat de sensor een combie is?:
1. Als ik de sensor vastpak tussen mijn vingers veranderd de temp en vochtigheid onmiddelijk. Dit terwijl er twee meter zit tussen sensor en rest behuizing door verlenging draden. Ra ra
2. Een temp sensor zal nooit bovenin een behuizing zitten. Zeker niet in een afgesloten deel met geen ventilatie. In een weerhut zitten de sensoren ook zo laag mogelijk i.v.m. verkeerde meting door opstijgende warmte bovenin de weerhut.

Mvrg Bart


Ik heb net even wat data-sheets van deze dingen op het i-net bekeken en gezien dat je gelijk hebt. :blush:
Ik heb een drukke dag nu en ik kom vanavond weer retour op hwa.

~ FreeSpirit ~ :)

PS. De sensor zit leuk in elkaar, een rede te meer om misschien ook maar een WRX815LM te gaan kopen.:dry:
Door BeArt
#31366
Beste allemaal,

De weerhut is klaar en in gebruik sinds 2 dagen.
Meeting zien er goed uit en veel beter als in mijn oude situatie in de schaduw.
Alle correcties verwijderd in mijn weersoftware, dus dat zegt al iets.

De zaak op ong. 3 meter hoogte gehangen i.v.m. vrij windvang, ver van andere objecten en om zoveel mogelijk in de zon te ztaan.
Ben benieuwd of het ook goed gaat straks in de zomer in de volle zon.
De mast is gewoon een lange tafelpoot met een muurbeugel er op.
De originele behuizing van de sensor hangt onderaan de mast en de draad loopt netjes door de mast.
Dit minimalistische ontwerp is trouwens speciaal op verzoek van de vrouw des huizes die geen grote weerhutten tolereerd in de tuin Heeft ze wel gelijk in.;)