Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
#33601
Kris,

Metingen zien er goed uit.
Dus nu even wachten tot de zon echt warm wordt.

Heb je geen probleem met de ontvangst?
Daarom heb ik bij mijzelf de sensor met een draad verlengt zodat ik de optimale positie van de sensor in de hut (vrij in de zon) en de zender (voor optimale ontvangst) kan bepalen.

Mvrg Bart
Door Overijse
#34393
Heb nu ongeveer een maand m'n snel ineengeflanste 24 hr geventilleerde schotelloze hut in gebruik.

Ik moet zeggen, ben heel gelukkig met het resultaat van de metingen (niet met het resultaat van het snel, snel, ineenprutsen van de hut, lol).

Na één maand alle metingen vergeleken te hebben kom ik tot goede resultaten lijkt me persoonlijk. Deze zijn op volgende link terug te vinden :

klimaat lente 2011 te overijse

Alle resultaten werden vergeleken met het KMI station van Ukkel alsook met naburige amateurstations manueel en via het awekas gemiddelde.

Vroeger zat ik volgens awekas steeds 1 à 1,5 volle graad hoger tegenover m'n 17-tal buurtstations, zit ik nu meestal wel pal op het gemiddelde daar, ook de metingen met het KMI zijn vergelijkbaar.

Ik denk dat ik mag denken om een echte versie van m'n 24 Hr geventilleerde schotelloze hut in elkaar te zetten, wijzigingen die ik er zou aan aanbrengen is een 12 cm ventillator ipv een 8 cm, 3 schotels bovenaan ipv 2, en schotel onderaan volledig weglaten.

Grtz
Kris
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7