Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door dibasta
#31666
Nou?? dat is ook een optie natuurlijk!! hmmm... zal dat ook eens gaan bekijken, dat is natuurlijk ook wel wat, hoef je niet te boren uiteraard!!

bedankt voor de adviezen;)

Gr,
Peter.
Door Mike
#31667
dibasta schrijft:
oke, hoe werkt dat? op alle hoeken het vast zetten ofzo? en met staaldraad aanspannen ??

Nee met de banden zet je de boel vast, en gewoon vast is vast, de hoekbeugel zit namelijk ook al om de hoek van de schoorsteen heen waardoor het geheel goed draagt en vast zit.
Maar de foto van Speedy laat het mooi zien, hieronder de foto wat groter.

http://www.van-heertum.com/cms/images/s ... rsteen.jpg

En hier nog een fotootje, maar ietsje kleiner ;)

[img]http://www.jacobsbredaelectronics.nl/fotos2/large080829151236.jpg[/img]
Door dibasta
#31668
dat ziet er idd niet verkeerd uit moet ik zeggen, wat kost zoiets??
tenminste, ik zou geen flauw idee hebben!

gr,
Peter.
Door dibasta
#31670
oke das zeer duidelijk!!

Morgen maar eens informeren hier in de buurt!

thanx a lot!!;)

Gr,
Peter.
Door tinuz97
#31671
dibasta schrijft:
Hoi baroman,
Helaas zit ik in een huurwoning, dus ben denk ik al in overtreding ;) en ik weet wat je bedoeld, heb die optie's al eens gezien, alleen durf ik dat niet goed aan omdat dit een huurwoning betreft, en wil eigenlijk geen slapende honden wakker maken!

gr,
Peter.


Niet zosnel hoor....ik weet de hoogte niet 100% zeker uit mijn hoofd,maar geloof tot 10 meter mag je hem gewoon plaatsen,de gemeente/woonmaatschappij mag namelijk niet je hobby ontnemen.
Er zitten hier vast wel radio amateurs op het forum die het detail hiervan weten ;)
Door SpeedyGJ
#31675
Je mag inderdaad tot 10m hoogte. Er zijn hier genoeg masten die eroverheen komen. Ik ga morgen een 6m paal plaatsen op dak, daar gaat zeker nog 2m van af dus blijft er 5m over, dan nog iets van 1 meter schoorsteen dus blijft er nog 4m over, dat gaat dan uiteindelijk vrij staan.
Het huis is 7m hoog dus kom uiteindelijk op 11m hoog, maar daar gaan ze niet moeilijk om doen hoor :) wordt anders als je 15m hoog komt.
Hier in de buurt stond trouwens een mast van 25m hoog, die moest een heel stuk naar beneden van de gemeente, tja dat is natuurlijk erg opvallend, maar goed :)

Over die beugels: Wat belachelijk duur zeg, sorry maar 56 euro? Nee dank je :P
Door Mike
#31679
SpeedyGJ schrijft:
Over die beugels: Wat belachelijk duur zeg, sorry maar 56 euro? Nee dank je :P

Mee eens, maar dat kwam even snel in me op, ik had ze ook ergens voor €35,- gezien, maar daar zat een hele kleine vage foto bij.

Je kan het ook zelf (heel goedkoop) maken, zeker voor een windmetertje, dat heeft niks te houden, met antennes is het en ander verhaal, die vangen toch wel wat meer wind.
Door dibasta
#31681
Vanmiddag poging 2 !!

M'n zwager zal me even helpen, kom zelf niet op het dak, ja kan wel , maar kom er niet weer vanaf, dan zal de brandweer langs moeten komen!!

Ik probeer het eerst maar weer met 2 bouten en pluggen door de buis heen omdat ik dit nog heb, tzt kan ik altijd nog met banden gaan werken, wil dit graag sel klaar hebben vanwege de verwachte harde wind aankomende dagen, en aangezien ik weinig vrije tijd heb (nu wel ff) moet het vanmiddag maar gebeuren!!

Gr,
Peter.
Door SpeedyGJ
#31682
Succes, hopelijk gaat het lukken :)
Ook aan deze kant straks aan het werk om de 6m paal te plaatsen :)
Gelukkig zit er al een gat in het dak dus dat scheelt weer :)