Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door useradema
#33587
dibasta schrijft:
Misschien een rare vraag, maar hoort zo'n weerhut aan de onderkant niet afgesloten(dicht) te zijn??

Gr,
Peter.


Beste Peter,

bij dit type weerhut wordt van onderen lucht aangezogen d.m.v. een ventilator.
Als de hut van onderen dicht zou zijn is dit niet mogelijk.

Maar ook een passieve weerhut heeft meestal een ventilatie mogelijkheid aan de onderkant...

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl
Door dibasta
#33588
dibasta schrijft:
Misschien een rare vraag, maar hoort zo'n weerhut aan de onderkant niet afgesloten(dicht) te zijn??

Ho maar.. zie het al!!
dat komt omdat ik ook zoiets heb, meer die sensorhut van davis, en die is wel dicht van onder, vandaar.

Gr,
Peter.
Door dibasta
#33589
useradema schrijft:
dibasta schrijft:
Misschien een rare vraag, maar hoort zo'n weerhut aan de onderkant niet afgesloten(dicht) te zijn??

Gr,
Peter.


Beste Peter,

bij dit type weerhut wordt van onderen lucht aangezogen d.m.v. een ventilator.
Als de hut van onderen dicht zou zijn is dit niet mogelijk.

Maar ook een passieve weerhut heeft meestal een ventilatie mogelijkheid aan de onderkant...

Groet,
Alexander

www.weerstation-emmen.nl


Alexander,
Ik zag het net ja,dat kan dus ook niet anders. ;)

gr,
Peter.
Door dibasta
#33591
Zou het goed zijn om misschien in de onderkant van mijn sensorhut ook een soort lucht doorgang te maken en dan bovenin zo'n fan te laten draaien die de lucht van onderen aanzuigt?

Gr,
Peter.
Door oli
#33605
Ziet er goed uit! Wel een beetje jammer dat ie tegen het huis aanstaat... Maar daar is wss wel een reden voor.

Ik neem aan dat de 3 buizen die voor de lucht doorstroom zorgen er ook voor isolatie dienen?
Door useradema
#33606
oli schrijft:
Ziet er goed uit! Wel een beetje jammer dat ie tegen het huis aanstaat... Maar daar is wss wel een reden voor.

Ik neem aan dat de 3 buizen die voor de lucht doorstroom zorgen er ook voor isolatie dienen?


Ja, hij hangt helaas aan het huis... Dit omdat de kabel niet langer is.
Ik heb geprobeerd om de kabel naar de anemometer te verlengen maar dit had als gevolg dat de thermometer zichzelf opwarmde...

De drie buizen zijn inderdaad voor de isolatie...

Groet,
Alexander