Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door oli
#33911
Nog even een vraagje over de schoteltjes, hoe groot waren deze in de diameter? Ik gok zo'n 20/30 cm, maar dat kan ook heel anders zijn...

Ben namelijk ook van plan zoiets inelkaar te zetten voor een extra sensor op het noorden waar de wind als deze uit het westen, noorden en oosten komt ook de sensor bereikt.
Door JPC
#33921
Als je niet zo’n vaste hand hebt als Alexander, kun je de “gootjes” ook dicht kitten. Kost wel weer een tube kit (die je buiten mag gebruiken), en die moet ook weer enige tijd drogen. En ik heb inderdaad ook een goede plastic hechtprimer gebruikt. Ik ben op zoek geweest naar direkt bruikbare witte borden. Ben ze helaas niet tegen gekomen. Je bent dan altijd goedkoper uit, en het is veel sneller klaar. De bordjes zijn dan wel goedkoop, maar er kwam dus nog kit, primer en verf bij. En die verf moet je ook in meerdere lagen aanbrengen. Mijn schilderwerk lijkt nogal slordig, maar de binnenkant hoeft niet wit te zijn. Zwart schijnt zelfs beter te wezen.
Door AenG
#33922
Dat een weerhut van binnen zwart moest zijn begreep ik ook niet helemaal. Maar mijn nieuwe weerhut die ik nu aan het testen ben is ook zwart van binnen.
Op de foto is daarvan een dwarsdoorsnede te zien. Het blijkt dus wel ergens goed voor te zijn.

gr Geert

Bijlagen
Knipsel-24160e011b40a291ac0d3ae9ad8689ec.JPG
Knipsel-24160e011b40a291ac0d3ae9ad8689ec.JPG (27.38 KiB) 2476 keer bekeken
Door oli
#33923
Oke, bedankt voor de info. Ga denk ik vandaag nog even langs bij de Action om te kijken!

Ik zal dan ook goed kijken naar zo'n hechtprimer, misschien heb ik nog wat over, aangezien ik een paar jaar geleden een zwarte regenmeter met ingebouwde temperatuursensor wit geverfd heb (was ook van plastic).


Ik vind het trouwens wel grappig die bouw van jouw weerhut Geert, hele andere vorm dan je normaalgesproken bent gewend, ook veel realistischer dan een zelfgemaakt plaatje van de doorsnede ;). Ziet er wel heel professioneel uit hoor!
Door petergroeneveld
#33925
AenG schrijft:
Dat een weerhut van binnen zwart moest zijn begreep ik ook niet helemaal. Maar mijn nieuwe weerhut die ik nu aan het testen ben is ook zwart van binnen.
Op de foto is daarvan een dwarsdoorsnede te zien. Het blijkt dus wel ergens goed voor te zijn.

gr Geert



Dat ziet er goed uit Geert, ik zou dan ook wel de werking, voordelen etc. van deze opbouw willen weten of heb je er patent op. Een groot voordeel is dat je maar halve borden nodig hebt of niet. :laugh:

Groet,
Peter.
Door oli
#33927
Heb de schotels net gekocht, dezelfde als jij gebruikt hebt Alexander. Nu kan met het project beginnen! Heb al verf, hechtprimer en draadeind in huis (en een hobbymes), dus dat gaat de goede kant op! Nu alleen nog wat moeren e.d. kopen.
Door AenG
#33928
petergroeneveld schrijft:
AenG schrijft:
Dat een weerhut van binnen zwart moest zijn begreep ik ook niet helemaal. Maar mijn nieuwe weerhut die ik nu aan het testen ben is ook zwart van binnen.
Op de foto is daarvan een dwarsdoorsnede te zien. Het blijkt dus wel ergens goed voor te zijn.

gr Geert



Dat ziet er goed uit Geert, ik zou dan ook wel de werking, voordelen etc. van deze opbouw willen weten of heb je er patent op. Een groot voordeel is dat je maar halve borden nodig hebt of niet. :laugh:

Groet,
Peter.


Ik ben ook nieuwsgierig naar de werking. Het zou goed moeten werken zonder een actieve ventilatie. Dat gaan we dus eens testen.

Hier meer info over de weerhut.
ftp://ftp.campbellsci.com/pub/csl/outgo ... _20_21.pdf