Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door pdw112
#35776
dat is ook een mooi pc'tje.
Deze heeft wel 1 memory slot.
Die ik heb moet je bestellen met het geheugen en kan je niet zelf uitbreiden.
Door Mark9012
#37045
Ik heb zelf deze mini pc ook in gebruik.
draait zeer goed.
maar verder niets te klagen een constant stroomverbruik van 14watt. in combinatie met een 320gb 7200RPM 2.5" schijf. en 2gb ddr3 geheugen.
draait tevens 24/7.:cheer:
gekocht bij alternate voor € 160

Groet,

Mark
Door FlakkeeWEER
#37366
Ruim een half jaar geleden ben ik overgestapt op de Bubba3 van de zweedse firma Excito. Ik heb geen dag spijt gehad, dan behalve dat ik me wat moest verdiepen in Debian-linux. Mijn ervaringen is dat het systeem in vergelijking tot windows extreem stabiel is en het restarten van programmatuur zelfs bij het uitvoeren van updates onnodig is. Deze miniserver is uitgerust met een ARM processor en Debian besturingssoftware. Voor het verwerken van de weerdata gebruik ik wview icm weaterlink USB datalogger en envoy.

Met het stroomverbruik van ca. 5W heb je hiermee een heel energiezuinige en volwaardige weerserver die standaard ook kan fungeren als router, firewall, wifi access point, mailserver, bestandsserver, muziekserver, mediaserver, backupserver.

Op dit systeem is in principe geen beeldscherm aan te sluiten, maar via de webinterface en/of commandline met het programma putty zijn alle functies op afstand toegankelijk dmv autorisaties. In nederland te krijgen bij oa wifimedia
Door walberg
#37550
Mark9012 schrijft:
Ik heb zelf deze mini pc ook in gebruik.
draait zeer goed.
maar verder niets te klagen een constant stroomverbruik van 14watt. in combinatie met een 320gb 7200RPM 2.5" schijf. en 2gb ddr3 geheugen.
draait tevens 24/7.:cheer:
gekocht bij alternate voor € 160

Groet,

Mark

Was dat dan inclusief geheugen en harddisk?