Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
#40771
Vandaag eerste tests gedaan met de DS2450 maar momenteel zonder resultaat. Na 1 kapot te krijgen door het solderen (zo'n vaste hand heb ik blijkbaar niet :p ) krijg ik de andere nog niet zichtbaar in 1-wire.
Omwille van het nakende onweer is mijn 1-wire systeem momenteel in gebruik voor de lightning detector dus morgen nieuwe testen...
Door nolversteeg
#40773
Hallo Joery,

Wel goed opletten want het komt er aan, dit heb ik met behulp van andere stations aan zien komen.
Groeten Nol
Bijlagen
bliksem-5d04a16c92a860ec8cd639d3ac232a81.GIF
bliksem-5d04a16c92a860ec8cd639d3ac232a81.GIF (22.6 KiB) 2659 keer bekeken
Door ws vreewijk
#40775
Mag ik vragen hoe je de boel precies hebt opgezet met je detector Joris.

Heb je de detector van hobby boards of iets anders.

De detector draaid bij mij al vele maanden naar volle tevredenheid.

inmiddels staat een van de temp sensors proef te draaien op mn site helemaal onderop vind je de grafiek er staan wat vreemde metingen maar dat is omdat ik de sensor af en toe in de hand genomen hebt om te testen.

EDIT:
oeps sorry tbv de ozon ik lees het nu pas goed.

gr Chris
Door ws vreewijk
#40777
hi Joris ja je zit dr lekker middein geloof ik

De detector gaat hier al lekker te keer.

De 1-wire van hobby boards draaid top antenne is bij mij ongeveer 230 cm lang.

Verder heb ik de detector van techlib.com draaien http://www.techlib.com/electronics/lightning.html

En die loopt ook al lekker warm.

Wat betreft de ozon meting let op de kabels en connectors zie eerst of je de ds kan vinden .


gr Chris
Door Willy Peters
#40794
Chris,

Heel interessant die extra temp sensoren. Ziet er heel goed uit op je site. Waar heb je de sensoren gevonden bij Conrad? Ik kan ze nl niet vinden.

Willy
Door jorissynaeve
#40801
Even een vlugge tussenstand:

Uiteindelijk is het gelukt!! Ik heb momenteel de fijn-stof-sensor draaiende in test op mijn 1-wire systeem. De DS2450 heb ik uiteindelijk aan de gang gekregen door een iets andere schakeling dan hierboven beschreven. Maar ik kan de voltage-output van de sensor momenteel inlezen op mijn pc :)
De sensor wordt wel zeer warm (= normaal) en moet normaal 24u aanstaan om een stabiele waarde te krijgen.

Nu is het dus de bedoeling om de ozon-sensor ook er bij aan te hangen (= niet veel werk :) ) en dan enkele dagen te laten draaien om ze zien welke weerstanden ideaal zijn om te gebruiken. Meer info volgt..
Door jorissynaeve
#40812
Ik zie wel dat ik een enorme voltage-drop heb op mijn 1-wire circuit (van 5V naar 4.2V). Dit lijkt me niet zo ideaal voor de rest van de 1-wire modules dus ga ik misschien een externe batterij gebruiken voor het voeden van de 2 sensoren.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9