Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door pdw112
#38281
Weet iemand toevallig waar je een ventilator op zonnecellen kan kopen.
Had er een bij de elektronica winkel met een C een gezien maar deze zonnecel schijnt niet waterdicht te zijn.
Door nolversteeg
#38284
Hallo Arnaut,
Dat is een melding die ik bij C gedaan heb ,omdat hij maar een week geleefd heeft, het zilver onder de giethars begon te oxideren. ik heb momenteel een zonnepaneel van de aldi om autoacu's onder lading te houden, en van de week een buitenlamp aangeschaft die ook wel te gebruiken is 5,1 volt met 2 oplaadbare batterijen 2,50mw uur oppervlakte van de cel is +/- 12*12 van de autolader 10*25 en ligt al 1 jaar in de regen., of je moet de C cellen in een kastje maken zodat het vocht niet aan de zijkant naar binnen kan,de rand afdichten met zuurvrije KIt.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door nolversteeg
#38286
Nog even het resultaat van de oxidatie
Bijlagen
tn_zonnecel.jpg
tn_zonnecel.jpg (92.91 KiB) 3424 keer bekeken
Door MarTan
#38295
Ha,
Momenteel heb ik zelf een bestelling lopen bij een boten handel. Ventilator op zonnecellen. Super waterdicht en niet al te duur. Moet zelf nog even afwachten of wat het is.
Door pdw112
#38297
nolversteeg schrijft:
Hallo Arnaut,
Dat is een melding die ik bij C gedaan heb ,omdat hij maar een week geleefd heeft, het zilver onder de giethars begon te oxideren. ik heb momenteel een zonnepaneel van de aldi om autoacu's onder lading te houden, en van de week een buitenlamp aangeschaft die ook wel te gebruiken is 5,1 volt met 2 oplaadbare batterijen 2,50mw uur oppervlakte van de cel is +/- 12*12 van de autolader 10*25 en ligt al 1 jaar in de regen., of je moet de C cellen in een kastje maken zodat het vocht niet aan de zijkant naar binnen kan,de rand afdichten met zuurvrije KIt.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl


Het zonnepaneel voor de autoaccu lijkt mij dan ook wel een optie.
Als ik het juist heb komt er +/- 12v van de zonnecel?
Door pepe
#38299
In de aanhangwagenbouw zijn kleine dakventilatoren te koop op zonne-energie. Worden meestal gebruikt bij honden-aaanhangers.
Door pdw112
#38301
Heb er denk ik al een oplossing gevonden.
een losse zonnecel en een losse fan.

Dit zonnepaneel is geschikt voor de pompjes van alle gangbare fonteintjes.

Kenmerken:

•Zonnepaneel 1,5 W/6 V/250 mA
•Aluminium raam
•Paneelhouder
•Grondspies
•Kabel met stekker
•Maten 197 x 166 x 14 mm



Nu dus nog opzoek naar een kleine fan van 6V
Bijlagen
Ersatzmodul_Cascade_gross_m.jpg
Ersatzmodul_Cascade_gross_m.jpg (74.63 KiB) 3424 keer bekeken
Door eugel
#38320
pdw112 schrijft:
Heb er denk ik al een oplossing gevonden.
een losse zonnecel en een losse fan.

Dit zonnepaneel is geschikt voor de pompjes van alle gangbare fonteintjes.

Kenmerken:

•Zonnepaneel 1,5 W/6 V/250 mA
•Aluminium raam
•Paneelhouder
•Grondspies
•Kabel met stekker
•Maten 197 x 166 x 14 mm


Nu dus nog opzoek naar een kleine fan van 6V


Arnout,
Heb je ook toevallig een prijskaartje gevonden van dit zonnepaneel ;)
Door eugel
#38324
pdw112 schrijft:
37.50 euro
Prijs incl. BTW, exclusief verzendkosten (afhankelijk van gewicht)



Dank je, was trouwens vergeten of je een link naar het artikel zou kunnen plaatsen.