Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Reinhardsweersite
#38452
Ha Menno,

Ik zou voor een lap top kiezen, ze zijn zeer spaarzaam in gebruik en neemt minder ruimte in beslag. Zelf laat ik alles over een lap top lopen. Deze wordt ook gewoon gebruikt door mijn gezin. Geeft tot nu toe weinig problemen. Energie rekening gaat niet stijgen, dus valt het met de lap top qua energieverbruik mee! Ook 7 dagen 24 uur.
Succes ermee,

Groet,
Reinhard
www.reinhardsweersite :woohoo:
Door ws vreewijk
#38484
Precies weet ik het niet meer heb het ooit gemeten was iets van 35 watt voor de laptop.

gr Chris
Door hanszzz
#38488
Hey allemaal zelf heb ik hier een mini notebook op gehaaldt een dot s serie met schempje van 10.1 lol
Deze gebruik ik puur alleen voor het weerstation voordeel is ook als de stroom uitvalt dat hij nog even vooruit kan. in het weerstation zitten tevens ook batterijen.

grt Hans
Door AenG
#38491
Wil je haperingen of uitval in je upload voorkomen dan zou ik de laptop niet voor andere doeleinden gebruiken. Dat geeft alleen maar problemen.

Gewoon alle weersoftware installeren en niet meer aankomen!

gr Geert
Door mennohordijk
#38564
De gewone PC is inmiddels vervangen door de laptop. Draait een stuk stiller en produceert minder warmte. De backup goed terug kunnen plaatsen. Hij draait echt als een zonnetje! Nu begonnen aan de weerhut/paddestoel. Materiaal is in huis. Nu nog de montage.