Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weerinzeeland
#39401
Voor mijn website ben ik opzoek naar een goede webcam. Zodat ik live beelden op mijn website kan zetten. Nu heb ik al wat rondgekeken op deze website maar zijn er niet echt actuele posten over IP-cams meer. En aangezien er altijd wel nieuwe modellen uitkomen dacht ik misschien zijn er weer wel betere modellen beschikbaar.

Mijn eisen/wensen:
Netwerkaansluiting (UTP of wifi).
Hij komt buiten te hangen.
budget +- 500 euro.

Nu heb ik al wel een beetje rondgekeken en zag ik dat Axis wel goede camara's heeft maar welke nou intressant voor mij is vindt ik lastig te bepalen.

Kunnen jullie me advies geven?

Alvast bedankt

Bart
Door Freeze
#39428
Eind vorig jaar zat ik met bijna een zelfde soort vraag. Omdat ik toen nog geen weerstation had wilde ik niet duur, maar wel energiezuinig. De meesten hebben een camera gekoppeld aan een pc, ik wilde ook een ip-cam. Mijn keuze is toen gevallen op de Marmitek IP Eye Anywhere21, voor z'n prijs een goede camera.

Kwalitatief natuurlijk geen HD kwaliteit en ik heb hem voor een raam op het zuiden waardoor op zonnige dagen je last hebt van reflectie. Om de live beelden te zien moet je normaal gesproken inloggen in een "marmitek" omgeving. Ik heb de code zo gestript dat ik het binnen mijn website kan laten zien. Meer informatie en demo is te vinden op mijn website.

Ik ben ook erg benieuwd naar ervaringen van anderen over ip-cameras, je wilt toch altijd mooier en beter.... ;)
Door giantocr
#39431
Hoi Bart,

Ik heb op mijn weersite twee webcam's draaien (meteosauwerd.nl)
Webcam 1 is een IP Camera van Foscam de FL8904W.
Webcam 2 is een Logitech 720p HD, deze heb ik dus binnen hangen voor het raam.
Verder heb ik deze beide webcam's draaien via het programma WebcamXP5.
Zie maar eens.

Groeten,

Piet
Door Mike
#39441
Beetje OFFtopic, maar ik gebruik een "Logitech HD Pro Webcam C910", zie mijn website, geeft een erg mooi scherp beeld, ook in de nacht, misschien is dat ook iets om over na te denken?

Groeten, Mike.
Door weerinzeeland
#39444
Bedankt voor de reacties.

Maar een USB-webcam valt jammer genoeg al af omdat ik een afstand van minimaal 30meter(kabel) moet overbruggen. Ik wil de webcam ook op mijn station richten en dan dient hij buiten te worden gehangen omdat ik geen ramen heb in de schuur die richting het station staan. Dus een binnencam is jammer genoeg geen optie.(zou aanzienlijk wat schelen in de kosten)

De Foscam webcam ziet er wel leuk uit. Hoe is het bereik daarvan? kan deze met Wifi een heel eind komen?


Groeten,
Bart
Door weerinzeeland
#39461
Nu heb ik vandaag nog even op mijn werk het erover gehad en daar hebben wij een Axis 211 staan en die vindt ik erg goeie beelden geven en daar zitten ook mooie opties op.

Nu zag ik hier een mooie set staan: Axis 211

Heeft iemand hier nog meer ervaring mee of de opvolger in huis?
Door weerinzeeland
#39553
Ik zie dat er mooie camera's tussen zitten in die M11 serie. Wel zie ik dat er geen nachtview opzit. Nu vraag ik me af of je die functie echt zou missen bij een webcam die voor deze doeleinden gebruikt wordt. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Door SpeedyGJ
#39555
Hangt vanaf waar je de cam gaat plaatsen / richten. Mocht je een beetje fatsoenlijke uitzicht hebben zou ik wel voor nightview gaan, ook leuk voor onweer ;)
Door AenG
#39556
weerinzeeland schrijft:
Ik zie dat er mooie camera's tussen zitten in die M11 serie. Wel zie ik dat er geen nachtview opzit. Nu vraag ik me af of je die functie echt zou missen bij een webcam die voor deze doeleinden gebruikt wordt. Heeft iemand hier ervaringen mee?


Dat ligt eraan wat je in beeld wil brengen. Gaat het om een wolkenlucht dan zie je sowieso niets als het donker is. Dan is nachtview niet belangrijk.
Wil je er ook bebouwing bij dan is nachtview wel leuk. Voorwaarde is wel dat er verlichting is van bv. straatlantaarns. Heb je dit niet dan zie je ook met nachtview niets.

Hier nog wat extra info over de M11 serie.
http://www.networkcamerareviews.com/for ... t4174.html