Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weerinzeeland
#39559
Ok bedankt, aangezien ik hoofdzakelijk de lucht wil laten zien op de beelden is dit niet meer intressant. Straatlantarens en lampen ben ik nog niet veel tegengekomen in de boomgaard. Dus dat scheelt weer een berg aan kosten. Ik zal zo even de link gaan bekijken.
Door weerinzeeland
#39568
Ik heb net even gekeken naar die link. En moet zeggen ik vindt het van die Axis camera toch hele mooie beelden. Ik ga denk ik daarom maar voor die Axis M1114. Enkel nu is me nog 1ding niet duidelijk wat houdt dat E-tje erachter precies in bij die webcams? want dat is me niet zo duidelijk eigenlijk.

En welke van de 2 versies is beter en zouden jullie me adviseren?
Axis M1114 HDTV, H.264/JPEG, Outdoorkit
AXIS M1114-E, Outdoor, HDTV 720p, H.264/JPEG, PoE

Alvast bedankt.
Door AenG
#39573
weerinzeeland schrijft:
Ik heb net even gekeken naar die link. En moet zeggen ik vindt het van die Axis camera toch hele mooie beelden. Ik ga denk ik daarom maar voor die Axis M1114. Enkel nu is me nog 1ding niet duidelijk wat houdt dat E-tje erachter precies in bij die webcams? want dat is me niet zo duidelijk eigenlijk.

En welke van de 2 versies is beter en zouden jullie me adviseren?
Axis M1114 HDTV, H.264/JPEG, Outdoorkit
AXIS M1114-E, Outdoor, HDTV 720p, H.264/JPEG, PoE

Alvast bedankt.


Die E wil zeggen dat de camera al in een buitenbehuizing zit. Die kun je beter nemen. Die andere versie is een losse camera met een losse behuizing.

Ik heb ook wel eens wat gekocht bij het webcamcenter. Ze zijn iets duurder dan andere webshops maar hebben wel heel veel ervaring en kunnen je bij problemen helpen.
Bij ondersteuning controleren ze het serienummer van je camera zodat niet iedereen zomaar kan bellen.
Dat probeerde ik ook een keer:(
Door AenG
#39574
Vergeet dit niet:

Let op: Deze camera wordt standaard geleverd zonder netvoedingsadapter.

Indien u de camera niet wilt inbouwen in een buitenbehuizing of indien u zelf nog niet beschikt over een netwerk met voeding over ethernet (PoE, 802.3af), dient u een keuze te maken uit de onderstaande mogelijkheden:

U besteld de 3Com Midspan unit voor 1 camera
Bij grotere aantallen camera's met PoE neemt u contact met ons op voor een aanbieding op maat voor een geschikte switch met PoE met voldoende vermogen voor uw situatie.
Door weerinzeeland
#39576
Die opmerking heb ik inderdaad gezien.
Dus die met die E is dus het beste. Ik dacht misschien is die andere versie ietsje beter omdat daar een verwarming zit ingebouwd. waardoor de kans op beslaan kleiner is. Maar is bij die andere versie die kans kleiner dat dat voorkomt?(heb geen ervaring en aangezien het nogal een prijzige cam is wil ik liever geen risico lopen om een verkeerde beslissing te nemen)
Door AenG
#39591
Die verwarming heb je alleen nodig bij extreme weersomstandigheden. Hier in Nederland hebben wij dat niet. Ik heb hier 3 Axis camera’s in gebruik waar een verwarming in zit en ik heb ze allemaal uitstaan. De camera produceert van zichzelf al warmte waardoor de behuizing wordt opgewarmd, en dat gaat al jaren goed.
In deze pdf file staat ook dat er geen extra verwarming nodig is.
http://www.axis.com/files/datasheet/ds_ ... 105_lo.pdf

Zorg er wel voor dat je de camera op een beschutte plaats installeert. Vooral als je deze omhoog richt dan zie je bij de eerste de beste regenbui alleen maar spatjes. Het mooist is richting N of NO omdat je dan het minst last van de zon hebt.

Mijn Axis 207 heb ik ook een beschut plekje gegeven richting NO.

Bijlagen
Knipsel-210f8b997151b0e8d879654a753d31f8.JPG
Knipsel-210f8b997151b0e8d879654a753d31f8.JPG (35.33 KiB) 2754 keer bekeken
Door Willy Peters
#39618
Ik ben ook bezig om een keus te maken voor een nieuwe IP camera. De huidige camera stond op het ZW gericht. Uiteindelijk komen hier toch de meeste buien vandaan? Maar ik heb wel last dat de zon in de lens schijnt. Misschien toch een optie om de nieuwe cam naar het NO te richten.

Willy
Door AenG
#39619
Willy Peters schrijft:
Ik ben ook bezig om een keus te maken voor een nieuwe IP camera. De huidige camera stond op het ZW gericht. Uiteindelijk komen hier toch de meeste buien vandaan? Maar ik heb wel last dat de zon in de lens schijnt. Misschien toch een optie om de nieuwe cam naar het NO te richten.

Willy


Vanaf het W en ZW komen altijd de meeste buien. Dus mocht je ergens anders een plaatsje hebben dan is dat altijd beter. Op deze manier heb je ook minder last van de zon.

Een zonnekap (afdakje) op de buitenbehuizing wil ook nog wel helpen, maar dan moet je de camera niet omhoog richten. Op deze manier heb je ook niet snel last van regendruppels voor de lens.
Deze camera staat op het ZW gericht omdat ik geen andere geschikte plek kon vinden. Ik heb alleen last van regendruppels als het echt hard waait uit het ZW en regent.

Bijlagen
Knipsel-7b45c85f15b4357f687909d09529d4b3.JPG
Knipsel-7b45c85f15b4357f687909d09529d4b3.JPG (30.84 KiB) 2754 keer bekeken
Door LPN
#39655
Hallo ik ben sinds kort in het bezit van een Axis 221 deze kan dus nachtbeelden maken.Als je deze wilt zien http://www.hetweerinklundert.nl/webcam.html de camera staat achter een raam richting ZW met voornamenlijk lucht in het beeld.Dan heb je misschien een beeld van de mogenlijkheden van het nachtbeeld

Len
Door tjabine
#39664
LPN schrijft:
Hallo ik ben sinds kort in het bezit van een Axis 221 deze kan dus nachtbeelden maken.Als je deze wilt zien http://www.hetweerinklundert.nl/webcam.html de camera staat achter een raam richting ZW met voornamenlijk lucht in het beeld.Dan heb je misschien een beeld van de mogenlijkheden van het nachtbeeld

Len


Sorry Len,

Maar ik zie in Opera, Firefox en IE9 helemaal niets.

Gr Ron.