Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door poldeleeuw
#39971
Hallo collega's

Ik heb al geruime tijd (9 maanden) een alecto ws-4000. Ben er al zeer tevreden over geweest maar de laatste tijd heeft hij geen correcte meetwaarden weer als het regent. Vanmorgen moest hij normaal iets van een 5 a 6 mm of zelfs meer moeten gemeten hebben maar ik zie enkel 0.3mm. Een groot verschil dus. Ik heb al eens gekeken ernaar en op het punt gestaan die regenmeter eens open te doen maar ik heb het dan toch maar zo gelaten. Ik heb er dan een liter water doorgegoten en toen gaf hij de correcte waarde aan in WD. Maar nu is het dus weeral gedaan met de correcte meting...

Kan er mij iemand helpen hiermee?

Alvast bedankt, Joeri.
Door Pringelz
#39972
Ik heb ook al het probleem gehad met de neerslag van mijn weerstation (Cresta). Ik kreeg ook foute metingen (te weinig). Dit kwam omdat er vuil in het opvangbakje zat, nu nadat ik het goed had uitgespoeld, kreeg ik terug juiste metingen.

Misschien is een andere optie eens de batterijen te vervangen, misschien verliest hij soms het signaal ?
Door poldeleeuw
#39973
De batterijen zijn nog in goede staat, anders krijg ik melding op het display en zou de andere info ook onjuist zijn. Openmaken denk ik, zal niks anders opzitten...
Door nitrx
#39976
Ik heb hem vandaag opgengemaakt zaten spinnewebjes in hij meette vanmorgen bij de eerste bui niets en werkt nu weer perfect je zult hem echt open moeten maken want ragfijne webjes laten de 'wipwap'al stoppen.

succes Ron